Ders Çalışmayan Neslin Ders Çalışan Çocukları
Ders Çalışmayan Neslin Ders Çalışan Çocukları

Ders çalışma alışkanlığını sadece okul zamanı için değil hayatının tüm dönemleri için kazanmış bir çocuk yetiştirmeliyiz...


Ders çalışma alışkanlığı Türkiye velilerinin belki de en popüler rüyasıdır. Sahip olmayan onu bir efsane tadında anar, onu özlemle çağırır. Peki, nedir ders çalışma alışkanlığı?


    Ders çalışma alışkanlığı, öğrencinin o gün işlediği konularla ilgili tekrar yapması ve tekrara bağlı olarak uygulama basamağını kullanmasıdır. Son adım olarak ise yarınki ders programına ve işlenecek derslere hazırlık dönemi gelir. Ancak bu süreç ülkemizde çok uygulanamıyor.


    Bu adımların hepsini istisnasız içeren ya da birçoğunu içeren, özellikle İlkokul ve Ortaokul sınıflarından herhangi bir sınıfta bu sistemi %90 alışkanlık oranıyla uygulamış herhangi birisini hatırlıyor musunuz? Ya da siz bunu yapmış mıydınız?


    Cevapları duyar gibiyiz. Cevap yapılan araştırmalara göre %92,68 oranında hayırdır. Yani Türkiye’ de bu sistemle ders çalışan ve bunu bir yaşam tarzına çeviren öğrenci sayısı çok azdır. Bunun anlamı bizim öğrencilerimiz ders çalışmaz, ödev yapar.

MEB Temposu Ne Kadar Hızlı?


    Türk eğitim sistemi temposu toplum ortalaması olarak varsayılan 100 IQ’ dur. Yani Milli Eğitim Bakanlığı hesabına göre programı tempo olarak geriden takip eden öğrenci sayısı ile ileride kalıp programın ona yetişmesini bekleyen öğrenci sayısı birbirine çok yakındır.  Bu gruplar arasında ders çalışma alışkanlığı noktasında en şanslı grup (sorumluluk bilinçlerinin tam olarak kazandırıldığını varsayarsak) geriden gelen ve normal takip eden gruptur. En şanssız grup ise 110 IQ üstü, çabuk kavrayan ve ödevini fazla vakit harcamadan bitiren gruptur.

Dezavantajlı Grup
    

Eğitim sisteminin ortaya çıkardığı dezavantajlı, kurtarılması gereken grup zeki ama çalışmıyor denilen, ailelerce belirli oranda zihin gelişimine katkıda bulunulmuş potansiyeli arttırılmış çocuklardır.
    Bu çocuklar ders çalışmaya ihtiyaç duymazlar. Ders çalışma motivasyonları düşüktür. İhtiyaç duydukları kadar derslere ilgi gösterirler ve zaman ayırırlar. İşleri biter bitmez daha leziz ve çok daha ilgi çekici olan yüzlerce oyunun arasına ya da zevk aldıkları çizgi film serisine geri dönerler. Ders çalışmanın temel felsefesine uymazlar çünkü öyle bir ortam bulamazlar. Peki, ders çalışmanın altında yatan ana fikir nedir? Hangi aktiviteye ders çalışma denir?     
  

 Uzun Vadeli Kendine Yatırım


Kendi boş zamanımızda uzun vadeli kendimize faydalı bir yatırım uygulaması yapmak ders çalışma alışkanlığı demektir. Türkiye geneli boş zamanında kafasını boşaltır. Herhangi bir yatırım içermeyen, stresle baş etme konu başlığında kendimizi avuttuğumuz boş zaman değerlendirme alışkanlıklarımız vardır. Boş zamanında spor yapan, kendini geliştirmeye yönelik yeni bir beceri edinen, bir kursa giden, öğrenmeye devam eden, okuyan bir yapımız genellikle yok. Çocuk dilinde söylemek gerekirse ders çalışma alışkanlığımız yok. Ödev yapma alışkanlığımız var. Ama akşamları için çalışma hayatında düzenli ödev artık yok. 
Böyle bir tablo ile büyüyen çocuk sadece zora girdiğinde ve kendini mecbur hissettiğinde, gerçekten ders geçmek için ihtiyaç hissettiğinde ders çalışır. Başka bir zamanda çalışmaz. Ödev yapar, ders dinler, sınav akşamı göz gezdirir. Sınavından pekiyi notu alır. Birinci sınıftan yedinci sınıfa kadar durum böyle devam eder. Zeki ama tembel olur.
    Ailesi ise başarılı ama azimli olmayan, çalışma alışkanlıklarını kazanamamış bir öğrenci yetiştirir. Bu öğrenci için iki yol vardır. 9. Sınıfta hayatta ilk defa ders çalışmak zorunda kalır, mecburen alışkanlık edinir ve üniversiteye adım atan zeki ama ders çalışan gence dönüşür. Ya da bu ihtiyacın ders çalışma alışkanlığı ile çözülmesi gerektiğini reddeden, elde ettiği konforu bırakmayan ve iyi bir üniversiteyi kazanamayan, potansiyelini gerçekleştirememiş bir genç olur. 
  

 Ders çalışma alışkanlığı nasıl kazandırılıyor peki derseniz, 
•    Emeğine ödül verin öğrencinin sonucuna değil,
•    Ödev yapmak ile ders çalışmanın farklı şeyler olduğunu hatırlatın ona,
•    Boş zamanınızda ebeveyn olarak sizde kendinize uzun vadeli gelişim yatırımı olan aktiviteler gerçekleştirin,
•    Öğrenmek için, keşfetmek için ve keşfederken eğlenmek için ders çalıştırın, sınav için değil,
•    Geriye kalan diğer teknik detayları arama motoruna “ders çalışma alışkanlığı nasıl kazandırılır” soru cümlesini yazarak bulun ve bunlara da dikkat edin.

Yukarıda sayılanların yapılması çok kolay değil. % 80’inini yapabilirseniz çok güzel bir başarı elde edersiniz. Ders çalışma alışkanlığını sadece okul zamanı için değil hayatının tüm dönemleri için kazanmış bir çocuk yetiştirebilirsiniz.

Biz, size güveniyoruz.

Taner BULUT
İlkokul Ana  Bölüm Başkanı
 


  • Paylaş

İlkokul 433 0 28 Eylül 2017, Perşembe

E-Bülten Üyeliği
Yorumunuzu Yazınız
Yorumlar

Şu an herhangi bir yorum yok. İlk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN, KONTENJAN BİLGİSİ E-POSTA ADRESİNİZE HEMEN GELSİN VE TEMMUZ AYINA ÖZEL AVANTAJLI FİYATLAR İÇİN
SİZE DÖNELİM

Arama

444 10 98