Okyanus Koleji - Kolej, Özel Okul, Ana okulu, ilkokul, ortaokul, Lise | Çocuğuma Ders Çalıştıramıyorum! Ne Yapmalıyım?
Çocuğuma Ders Çalıştıramıyorum! Ne Yapmalıyım?
Çocuğuma Ders Çalıştıramıyorum! Ne Yapmalıyım?

“Aslında zeki ama çalışmıyor.” Neden bazı çocuklar düzenli çalışır da diğerleri çalışmaz?


Çocuklar Düzen Severler
Belli saatte yatan, kalkan, aynı saatlerde aynı tür şeyleri yapan çocukların hayatlarını planlamada, ders çalışmada ve başarıda önde oldukları düşünülmektedir. Her gün farklı saatlerde yatıp kalkan; ailesinin işine/çarşısına/ misafirliğine göre günü değişken olan öğrencilerde genel bir dağınıklık ve başarısızlık oluyor. En ideal saat belirlenip ona sürekli uyulmalı.

Çocuklar Plan Sever
Herkes o gün için yapılacaklarını söylemeli ve günü planlamalıdır. Böylece çocuklar bizim ne beklediğimizi ve gün içinde onları neler beklediğini bilirler. Bu nedenle yapılması söylenen şeye daha az itiraz ederler. Ve bizim elimizde de önemli bir fırsat geçer: “Yapacağım demiştin, sözüne güveniyorum”.

Çocuklar Sebat Sever
Sebat; kararında ya da sözünde direngen olma durumu, bir kararı sonuna değin uygulama, bir işi sonuna değin sürdürme demektir. Dün izin vermediğiniz şeye bugün izin vermeniz çocuğun gözünde sizi kararsız yapar. O zaman hayır dediğiniz her konuda umut taşıyıp ısrarcı olabilirler. Örneğin çocukların çoğu bıçakla oynamazlar, neden? Çünkü bıçağı ellerine aldıkları her seferde sizden oynamamasıyla ilgili kesin bir tepki alırlar. Hatta gider elinden bıçağı alırsınız yukarıya kaldırırsınız. Ve bu tepkiniz hiç değişmez. Onlar da bir süre sonra bunu yapmayı bırakırlar.

Çocuklar Örnek Almayı Sever
Çocuklar taklit yoluyla öğrenirler. Eve gazete kitap girmiyorsa, kimse bir şeyler okumuyorsa çocuğa kitap okumanın önemi konusunda söylemlerde bulunmak zaman kaybıdır. Çocuklar sevdikleri ve güvendikleri kişilerle kendilerini özdeşleştirirler. Sizin kitap okuduğunuzu gördüklerinde bunun doğal ve olması gereken olduğunu düşünürler. Kız çocukları anneleri gibi ruj sürer ve oğlanlar da babalarının futbol takımı tutarlar… vb.

Çocuklarınızla Konuşun
O telefonu ve kumandayı yavaşça yere bırakın ve ailece sohbet edin. Planlarınız, hayalleriniz ve olan her şey hakkında. Çocuklar ailelerinin görev ve sorumluluklarını yerine getirdiğini fark etmelidir. Bunları onlarla konuşmalısınız. Böylece kendisine ait sorumlulukları da yerine getirmede daha az zorluk çıkaracaklardır. Ve şimdi bu kadar “… malısınız, … mamalısınız” dan  sonra örnek bir günle bitirelim.

•    Çocuğunuz gece yatması gereken saatte yattı ve sabah vaktinde uyandı. Kahvaltıda günü planladınız. Dersler uzunsa gün içinde ikiye böldünüz. Bir de sesli ya da sessiz okuma olmalı. Yemekten sonra yarım saat tv istedi. Sonra ödevlerine geçecek.
•    Tv başındayken son 10 dk, son 5 dk” gibi uyarılar veriyoruz böylece süre dolduğunda zorluk yaşamıyoruz. Konuştuğunuz süreyi onların tutmasını beklemeyin, süreyi siz tutmalısınız. Telefonunuzun uzamasına izin vermeyin ya da bırakın bulaşığın yarısı köpüklü kalsın. Tv kesinlikle kapatılmalıdır.
•    Dersini illa odasında yapmak zorunda değil. Biz mutfaktayken yanımızda da olabilir. Kalkmak için ufak hamleler yapabilir. Kısa kaçışlara izin verebilirsiniz. Uzarsa müdahele edebiliriz.
 

Rehber Öğretmeni 
 Muhsine DEMİR

 


  • Paylaş

Ortaokul 1961 1 05 Mart 2018, Pazartesi

E-Bülten Üyeliği
Yorumunuzu Yazınız
Yorumlar
hasan öztürk / 08 Mart 2018, Perşembe 15:25
merhaba çalışmalarınız çok başarılı
FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları