Okyanus Koleji - Kolej, Özel Okul, Ana okulu, ilkokul, ortaokul, Lise

OKYANUS KOLEJİ

-

Ortaokul

-

İyi Ölçme Doğru Analiz İyi Eğitim

 

İyi Ölçme=İyi Eğitim
Bir  eğitim sisteminin en önemli aşamalarından biri; verilen eğitimin nitelik, verimlilik ve etkililik açısından ölçülmesi ve değerlendirilmesidir.  Temel amaç; eğitim-öğretim faaliyetlerinin nitelikli ve sürdürülebilir olmasını sağlamaktır.
 

 

Ölçme sonucunda elde edilen verilerle; eğitim sisteminin ve öğrencinin güçlü ve zayıf noktaları belirlenerek ; bu noktalarda gerekli önlemlerin alınması sağlanır.

 

 

Okyanus Kolejleri Ortaokul Kademesi ölçme değerlendirme faaliyetleri; eğitim süreci içinde hangi kazanımların yeterince öğrenildiğini, hangilerinde eksikliklerin bulunduğunu ve bu eksikliklerin neler olduğunu görmemizi sağlar. 
 
Ölçme ve değerlendirme süreci sayesinde, doğru ve etkili geri bildirimler verebilir, daha etkili rehberlik sağlanabilir. Bu nedenle, ölçme ve değerlendirme, eğitim sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır.
 
❖    Belli bir süreçte öğrencilerimizin ulaşmasını beklediğimiz standartları değerlendirir, 
❖    öğrencilerin nasıl daha iyi öğrenebileceği ve daha iyi yapabileceğinin ayrıntılarını ortaya koyarız. 
❖    Öğrencilerin öğrenme sürecini izler, 
❖    değerlendirme sonuçlarına göre öğretmen, öğrenci ve velilerimize öğrencinin öğrenme süreci hakkında geri bildirim vermiş oluruz.

 Ölçme ve Değerlendirme Faaliyetlerimiz eğitim-öğretim sürecimizin en başında yaptığımız “Hazır Bulunuşluk Sınavı” ile başlar ve planlanan tüm çalışmalar Okyanus Kolejleri kampüslerinde eş zamanlı olarak uygulanır.
 

 

Yazılı Yoklamalar

Açık uçlu, doğru-yanlış, çoktan seçmeli vb. sorulardan oluşur. Kelebek sistemle oluşturulan öğrenci listeleri üzerinden hazırlanan sınav evraklarının merkezden şubelere gönderilmesi suretiyle, akademik takvimde belirlenen tarih ve zamanda gerçekleştirilir. Sınav uygulaması esnasında öğrenci isimleri kapatılarak %100 objektif değerlendirmenin gerçekleştirilmesi amaçlanır.
 

 

 Yazılı Yoklama Değerlendirme Formu” ile sonuç analizlerinin anında ve ayrıntılarıyla gösterilmesi sağlanarak tam öğrenmenin gerçekleştirilmesi için - varsa eksikler tespit edilerek- etüt çalışmaları planlanır.

 

 

Ulusal Sınavlara Hazırlık Denemeleri Başarmak için Denemekten Vazgeçme!..
 

Öğrencilerin MEB Ulusal sınavlarına hazırlık sürecinde pratik ve biyolojik hazırlık yapmasını sağlar. Uygulama sekli MEB ile bire bir aynıdır. Güçlü analizler sayesinde MEB ulusal sınavlarda hedeflenen başarı düzeyinin gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.

 

 

Türkiye Geneli Denemeler
Öğrencilerimizin MEB ulusal sınavlara hazırlık sürecinde Türkiye geneli içerisindeki konumlarını görebildikleri ve Okulistik güvencesiyle gerçekleştirdiğimiz  ölçme faaliyetidir.
 

 

Ne Kadar Öğrendim? (NÖS) Sınavları

Öğrencinin belirlenen periyotta islenen konuları ne kadar öğrendiğini ölçme fırsatı verir. Ayrıntılı analizlerle planlanan etüt çalışmalarıyla hedeflenen tam öğrenme gerçekleştirilmiş olur.
 

 

ABİDE (Akademik Becerileri İzleme ve  Değerlendirme  Sınavı)

 

 

Çoktan seçmeli, açık uçlu, doğru-yanlış, eşleştirme vb. soruların yer aldığı beceri ölçme odaklı bir sınav uygulamasıdır.

Uygulamadaki Temel Amaç: Farklı soru türleri kullanılarak öğrencilerin eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey düşünme becerilerine sahip olmasını sağlamak ve öğrendiklerini günlük hayatta kullanabilme yetkinliği kazandırmaktır.


Hiç bir başarı tesadüf değildir…
 

 

 

 

 

PROJE - DÖNEM ÖDEVLERİ İLE PROJE TABANLI EĞİTİM…

Bilim ve teknolojinin hızla geliştiği günümüz dünyasında, bilgilerin hızla yenilendiği ve değiştiği bir gerçektir. Bu noktada eğitimin amacı; öğrencilere bilgi aktarmaktan çok onlara bilgiye ulaşma yollarını öğretmek olmalıdır. Proje tabanlı öğrenme sistematiğimizin amacı;  öğrenmenin, çocuğun kendi yaşantısında gerçekleşmesini sağlamaktır. 

Kampüslerimizde öğretmen merkezli bir öğrenme yerine, uzun vadelerle yapılan öğrenme etkinliklerine, disiplinler arası bağların kurulmasına, öğrenen merkezli ve çalışmaları gerçek dünyadaki konularla bütünleştirici bir öğrenme sağlanmaktadır.
 

 

Öğrencilerimizin süreçte aktif olarak yer aldıkları, kendi öğrenme süreçlerini planladıkları, süreci değerlendirdikleri, bireysel veya gurup olarak çalışabilecekleri bir öğrenme süreci gerçekleştirilmektedir.


Ayrıntılı Sonuç Analizleri…

Ayrıntılı sınav analizleriyle; öğrencilerimizin neyi bildiğini, anladığını ve ne yapabildiğini keşfederek, gelişim düzeylerini anlarız. Bu sayede gelecekteki öğrenme sürecini plânlarız.

Kazanım temelli detaylı sonuç analizleriyle NOKTA ATIŞI çözümler üreterek tam öğrenme gerçekleştirilir.
 

Bu sayfa ile ilgili görüşlerinizi bizimle paylaşın
FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları