Okyanus Koleji - Kolej, Özel Okul, Ana okulu, ilkokul, ortaokul, Lise

Okyanus Koleji

OKYANUS KOLEJİ

-

İlkokul

-

Bilişim Teknolojileri

 

Bilişim Teknolojileri dersleri, ilkokul 1, 2, 3 ve 4. sınıflar için özel olarak tasarlanmıştır. Bu derslerin temel amacı, öğrencilerimizi hızla gelişen bilgi teknolojileri dünyasına hazırlamaktır. Çocuklarımız, bu dersler sayesinde teknolojik okuryazarlık becerilerini kazanır ve bu araçları öğrenim hayatlarında ve günlük yaşamlarında etkin bir şekilde kullanabilen bireyler olarak yetişirler. Aynı zamanda bu dersler, öğrencilerin bilişim teknolojilerini kullanırken etik ve sosyal değerler, güvenlik, sağlık ve sorumluluk konularında bilinçli olmalarını sağlar. Kısacası, Bilişim Teknolojileri dersi geleceğin bilinçli ve yetkin dijital vatandaşlarını yetiştirmeyi hedefler.

Bilişim Teknolojileri derslerinde işlenen konu aşağıdaki gibidir;

1. Sınıf: Dijital Dünyaya İlk Adım

Öğrencilerimiz, teknolojinin eğlenceli dünyasıyla tanışarak algoritmik düşünmenin temellerini atar ve dijital yaratıcılıklarını keşfederler.

MS Paint: Sınırsız renk ve fırçayla ilk dijital sanat eserlerini yaratma, hayal gücünü ekrana taşıma.

Code.org (seviye 1) : Eğlenceli bulmacalarla algoritmik düşüncenin sihirli dünyasına giriş.

MS Word: Kelime işlemci ve klavye kullanımı.

 

2. Sınıf: Yapay Zeka ile Tanışma

Temel becerilerini geliştiren öğrencilerimiz, yapay zekanın büyülü dünyasına adım atar ve makine öğrenmesi kavramıyla tanışır.

MS Word: Kendi resimli hikayelerini yazma, SmartArt ile düşüncelerini şemalara dökme.

Code.org (seviye 2) : Algoritmik düşünme becerilerini eğlenceli bulmacalarda kodlama yaparak geliştirme.

PictoBlox Jr: Kendi akıllı asistanlarını tasarlama! Sesle komut alan karakterler yaratarak makine öğrenmesini keşfetme.

 

3. Sınıf: Tasarım ve Sunum Becerileri

Öğrencilerimiz, kendi projelerini kodlamaya başlar, etkili sunumlar hazırlar ve üretken yapay zeka araçlarıyla tasarımlar yaparlar.

Ms Power Point: Geçişler, animasyonlar ve şık tasarımlar ile profesyonel sunumlar hazırlama.

Scratch & PictoBlox: Hayallerindeki kahramanları kodlayarak kendi interaktif oyunlarını ve

animasyonlarını tasarlama.

Gemini: Yaratıcı yapay zeka ile iş birliği yaparak göz alıcı okul afişleri ve proje kapakları tasarlama.

 

4. Sınıf: Proje Geliştirme

Artık dijital araçlara hakim olan öğrencilerimiz, daha karmaşık projeler geliştirerek problem çözme yeteneklerini bir üst seviyeye taşırlar.

Scratch & PictoBlox: Karmaşık oyun mekanikleri ve animasyonlar oluşturma. Makine öğrenmesiyle çeşitli projeler geliştirme, çeşitli yapay zeka uygulamaları üretme.

Gemini: Projeleri için yaratıcı metinler yazdırma, sunumları için benzersiz görseller üreterek yapay zekayı bir yardımcı gibi kullanma.

 

GELECEĞİN MESLEKLERİ

Günümüzde, fiziksel güce dayanan işlerin yerini, üst düzey zihinsel beceri gerektiren meslekler alıyor. Artık, yaratıcılık, analiz yeteneği ve teknoloji bilgisi ön plana çıkıyor. Bu mesleklerden bazıları şunlardır:

Yapay Zeka Uzmanı: Zeki sistemler ve algoritmalar geliştirerek geleceği şekillendirir.

- Veri Bilimci: Büyük veri kümelerini analiz ederek anlamlı sonuçlar çıkarır ve önemli kararlar alınmasını sağlar.

- Mobil Uygulama Geliştiricisi: Akıllı telefonlar ve tabletler için yenilikçi uygulamalar tasarlar ve kodlar.

- Siber Güvenlik Analisti: Dijital dünyayı siber saldırılara karşı koruyarak veri güvenliğini sağlar.

- Dijital Pazarlama Uzmanı: Çevrimiçi platformlarda markaların tanınırlığını ve etkileşimini artırır.

 

 

 

Neden Kodlama Eğitimi Verilmeli?

Kodlama, çağımızın en temel yetkinliklerinden biri haline gelmiştir. Geleceğin dünyasında başarılı olmak için kodlamanın önemi giderek artıyor. İşte kodlama eğitiminin neden bu kadar kritik olduğuna dair birkaç sebep:

- Evrensel Bir Dil: Kodlama, tıpkı yeni bir dil öğrenmek gibidir ve erken yaşta öğrenmek, bu becerinin kalıcı olmasını sağlar.

- Her Alanda İhtiyaç: Günümüzde her sektör, teknolojiye hakim ve dijital düşünme becerisine sahip bireylere ihtiyaç duyar.

- Üretkenliğin Anahtarı: Kodlama, çocukları sadece tüketici olmaktan çıkarıp, kendi hayallerindeki yazılımları, uygulamaları ve oyunları üreten bireyler haline getirir.

- Problem Çözme Yeteneği: Kodlama öğrenirken mantıksal sıralama ve döngüler gibi kavramlarla tanışan çocuklar, daha gelişmiş problem çözme ve analitik düşünme becerileri kazanır.

- Yaratıcılığı Geliştirir: Kodlama, çocukların hayal güçlerini harekete geçirir ve onlara fikirlerini gerçeğe dönüştürme fırsatı sunar. Böylece teknoloji alanında yeni akımlara öncülük edebilirler.

 

Code.org (1. ve 2.Sınıflar)

Code.org, dünya genelinde kodlama eğitimini yaygınlaştırmayı hedefleyen kar amacı gütmeyen bir organizasyondur. Proje, aralarında teknoloji dünyasının önemli isimleri Bill Gates, Mark Zuckerberg ve Sergey Brin gibi kurucuların da bulunduğu bir ekip tarafından başlatılmıştır.

Code.org, farklı yaş gruplarına yönelik, seviyeye uygun bir eğitim içeriği sunar. İlkokul 1. sınıftaki öğrenciler için şekiller ve yön kavramları kullanılarak kodlamaya giriş yapılırken, 2. Sınıf öğrencileri için problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik daha karmaşık kod blokları kullanılır.

Bu yapı sayesinde, öğrenciler karşılaştıkları sorunlara hızlı ve etkili çözümler üretebilmeyi öğrenirler. Elde ettikleri bu problem çözme becerisi, sadece kodlamada değil, hayatın her alanında kullanabilecekleri değerli bir yetkinliğe dönüşür.



Scratch (3. ve 4.Sınıflar)

 

Scratch, Amerika'daki MIT tarafından özellikle 8-16 yaş arası çocuklar için geliştirilmiş, kullanımı son derece kolay bir kodlama platformudur. Klasik programlama dillerinden farklı olarak, Scratch, sürükle-bırak yöntemiyle animasyonlar, oyunlar ve interaktif hikayeler oluşturmanızı sağlar.

 

Scratch'in renkli ve kullanıcı dostu arayüzü, çocukları kodlamaya teşvik ederken, hazır fonksiyon blokları sayesinde karmaşık kod yapılarını öğrenmeye gerek kalmadan algoritmik düşünce becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu sayede yeni başlayanlar, if-else gibi koşullu ifadeleri veya döngü yapılarını kolayca anlayabilirler.

Scratch, hem çevrimiçi olarak hem de bilgisayara kurularak kullanılabilir, bu da onu her yerde erişilebilir bir öğrenme aracı yapar.

 

 

 

Pictoblox JR - Pictoblox (2. 3.  ve 4. Sınıflar)

 

Okulumuzda, çocuklarımızı geleceğin teknolojilerine hazırlamak için PictoBlox ve PictoBlox Jr. programlarını kullanıyoruz. Bu programlar sayesinde öğrencilerimiz, küçük yaşlardan itibaren kodlama ve yapay zeka kavramlarıyla tanışma fırsatı buluyor.

2. sınıf öğrencilerimiz, kodlamanın temel mantığını anlamak için blok tabanlı bir platform olan PictoBlox Jr. ile başlıyor. Bu basit ve eğlenceli arayüz, çocukların sürükle-bırak yöntemini kullanarak ilk animasyonlarını ve oyunlarını oluşturmalarına olanak tanıyor.

3. ve 4. sınıflara geçildiğinde ise daha kapsamlı bir platform olan PictoBlox'a adım atıyoruz. Bu seviyede öğrenciler, basit kodlama becerilerini geliştirmenin yanı sıra yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi gibi ileri düzey konularla tanışıyorlar. Geliştirdikleri projelerde bilgisayarların nasıl "öğrendiğini" ve kararlar verdiğini görerek, kendi yapay zeka uygulamalarını yaratmanın heyecanını yaşıyorlar.

Bu eğitim yolculuğu, öğrencilerimizin hem yaratıcılığını hem de analitik düşünme becerilerini geliştirirken, onlara geleceğin teknolojisini sadece kullanmayı değil, aynı zamanda tasarlamayı ve üretmeyi de öğretiyor.

 

Proje Geliştirme ve Tasarım: Arduino ile Tanışma

Okulumuzda, öğrencilerimiz "Proje Geliştirme ve Tasarım" kulüp ve yetenek derslerinde Arduino ile tanışıyor. Arduino, elektronik devre tasarımları ve robotik projeleri geliştirmeyi kolaylaştıran bir mikrodenetleyici karttır. Bu sayede öğrencilerimiz, sadece yazılımsal değil, donanımsal projeler de üretebilme yeteneği kazanıyor.

Derslerde, basit sensörleri ve motorları kullanarak kendi projelerini tasarlıyorlar. Örneğin, bir ışık sensörüyle otomatik olarak yanan bir lamba veya bir mesafe sensörüyle engellerden kaçan bir robot gibi basit devreler kurarak elektroniğin temellerini öğreniyorlar.

İleri seviye projelerde ise, yapay zeka (AI) entegrasyonu yaparak daha karmaşık ve akıllı sistemler geliştiriyoruz. Örneğin, sesli komutlarla çalışan ev otomasyon sistemleri veya bir nesneyi tanıyabilen robotlar gibi yapay zeka destekli projeler üzerinde çalışıyoruz. Bu sayede, öğrencilerimiz hem donanım hem de yazılım becerilerini bir araya getirerek gerçek dünya sorunlarına yaratıcı çözümler üretebiliyor.

 

.

Bu sayfa ile ilgili görüşlerinizi bizimle paylaşın
FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları