Derse “ışık nedir ve nasıl oluşur?” sorularına cevaplar arayarak başlandı. Işığın oluşması için bir enerjiye ihtiyacımız olduğu gözlemlendi. Gökkuşağı gözlüklerimiz sayesinde, beyaz ışığın gökkuşağındaki farklı renkteki ışıkların bir araya gelerek oluştuğunu gözlemleyip, gökkuşağının nasıl oluştuğuna dair fikir sahibi oldular.
Öğrenciler renk filtrelerini kullanarak çakmaktan ve el fenerinden çıkan ışığa baktığında her seferinde farklı bir renk göründüğünü tecrübe ettiler.
Newton renk çarkları sayesinde öğrencilerimiz renklerin karıştığında nasıl farklı bir renge dönüştüğünü gözlemlediler ve yürüyen renkler deneyini yaparak renk karışımlarını gözlemleyerek pekiştirdiler.Çeşitli mıknatıs deneyleri ile dersi sonlandırdılar.
Her ay farklı konuları ele alan mad Science etkinlikleri ile çocukların öğrenme süreçlerini, bilimsel keşifler ile teşvik ederek, bu süreçte yaşadıkları heyecan ile öğrendiklerini unutmamalarını sağlamak hedeflendi.
Haber | BİLLUR GÜNAY | |
Editör | BİLLUR GÜNAY | |
Fotoğraf | BİLLUR GÜNAY | |
Tarih | 17 Ocak 2020, Cuma 11:36 | |
Okunma | 365 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?