Bu program ile bilgisini toplumsal yaşam becerilerine aktarabilen, analiz-sentez becerileri gelişmiş, düşündüğünü düşünebilen, kendi potansiyelinin farkında olan, duygu düzenleme becerileri gelişmiş, toplumsal ve evrensel âhlaki değerlere sahip, öz farkındalığı gelişmiş, benlik saygısı yüksek, özgüvenli ve yüksek motivasyonlu nesiller yetiştirmek, ayrıca; öğrencilerimizin sayı becerisi, yer kavramı becerisi, ayırt etme becerisi ve dil becerisini geliştirmek amaçlanmaktadır.
Programa dahil edilen öğrencilerin bilişsel becerilerinin saptanabilmesi için uluslararası geçerliliği olan bir test uygulanır. Ön test uygulaması ile öğrencilerin alt testlerdeki performans düzeyleri belirlenir. Belirlenen düzeylere göre bilişsel becerilerin geliştirilmesi için her öğrenci için bireysel hazırlanan etkinlikler sınıf öğretmeni tarafından uygulanır. Öğrencilerdeki bilişsel gelişimi gözlemlemek için ara test ve son test uygulanarak öğrencilerin sonuçları sisteme girilir. Öğrencilerin sosyal-duygusal gelişimleri ise standardize edilmiş gözlem formlarıyla ön değerlendirme ve son değerlendirme olarak yıl içerisinde takip edilerek sonuçları sisteme girilir. Elde edilen tüm veriler sisteme girildikten sonra öğrencinin bireysel gelişim analizinin raporu oluşturulur. Analiz sonuçlarına göre öğrencinin becerileri, güçlü ve gelişime açık olmak üzere kendi becerileri içerisinde değerlendirilir. Gelişime açık becerilerini desteklemek için öğretmeni ve okul psikoloğu tarafından öğrencinin sistemine etkinlikler atanır. Bir öğrenci bir alt beceride ne kadar gelişmiş ise ona o kadar az etkinlik atanırken, gelişime açık yönleriyle ilgili daha çok etkinlikler atanır. Her öğrenci için bireyselleştirilmiş bir etkinlik kitapçığı oluşturulur ve yıl içerisinde öğretmen eşliğinde çalışmalar yürütülür. Ara test ve son test sonuçlarıyla öğrencinin başladığı ve ulaştığı yer arasındaki farklar tespit edilerek yılsonunda detaylı gelişim analizleri velilere sunulur.
Bu kapsamda programa dahil edilen 1.sınıf öğrencilerimizin bilişsel becerilerini saptayabilmek için rehberlik birimi tarafından uluslararası geçerliliği olan ön test uygulanmıştır. İlk ön test uygulaması ile öğrencilerin alt testlerdeki performans düzeyleri belirlenmiştir. Belirlenen düzeylere göre bilişsel becerilerin geliştirilmesi için her öğrenci için bireysel etkinlikler hazırlanmıştır. Hazırlanmış olan Bilişsel Beceri Gelişim Ölçeklerinden ilki tüm 1.sınıf öğrencilerimize uygulanmıştır. İkinci Bilişsel Beceri Gelişim Ölçeği ise; sınıf öğretmenleri tarafından sınıflarında uygulanacaktır.
Okyanus Kolejleri
Sınıf Öğretmenliği Bölüm Başkanlığı
Haber | Mukaddes KESKİN | |
Editör | İbrahim Aslan | |
Tarih | 05 Kasım 2018, Pazartesi 10:26 | |
Okunma | 627 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?