Üstün zekalı çocuğa sahip velilerin en çok karşılaştığı sıkıntılardan biri çocuğundan somut bir başarı beklemesidir.
Başarı uzun vadede elde edilen bir kavram olduğu gibi neye göre başarılı olduğu da farklı bir konudur. Aynı zeka testine tabi tutulan ve üstün tanısı alan çocukların başarılı olduğu alanların hepsi birbirinden farklıdır.
Gardner’a göre sekiz zeka türü vardır. Bunlar;
Sözel-Dilsel
Mantıksal- Matematiksel
Görsel-Mekansal, Uzamsal
Müziksel-Ritim
Bedensel-Kinestetik
Sosyal-Kişilerarası iletişim
Bireysel- Kişisel
Doğacı- Doğa
Bu zeka türlerine göre her üstün çocuğun başarılı olduğu alan farklıdır. Bu sebeple çocuğunuzdan bilim insanı olmasını, geleceğin dehası olmasını beklemek yerine mutlu olmasını isteyin. Her üstün çocuk matematikte , Türkçede vb. akademik derslerde başarılı olamıyor. Bunun sebebi bazen ilgi alanına girmemesi olduğu gibi çoğu zaman da başarısızlıkla karşılaşmaktan korktukları için denememeleridir. Üstün çocuklarda en çok karşılaşılan sorunlardan biri mükemmeliyetçiliklerinin okul başarısını etkilemesidir.
Üstün bir çocuk karma bir sınıfta eğitim aldığında derste sıkıldığı için öğretmenler tarafından yaramaz ve kuralsız olarak etiketlenebiliyor. Bu sebeple okulu sevmeyen hatta bırakan bir çok üstün çocuk mevcut.
Bazen de karma sınıflarda üstünlük durumu öğretmenler tarafından yanlış yorumlandığında daha çok ödev ve ek çalışma verilerek de çocuk okuldan soğuyabiliyor.
Üstün çocukların akademik başarısından önce hayat başarısının yüksek olması için kendi potansiyeline uygun farklılaştırılmış eğitim alması gerekmektedir.