Okyanus Koleji - Kolej, Özel Okul, Ana okulu, ilkokul, ortaokul, Lise | Öğrencilerin Öğrenme Stillerine Göre Motivasyon ve Başarı Düzeyleri Nasıl Etkilenir?
Öğrencilerin Öğrenme Stillerine Göre Motivasyon ve Başarı Düzeyleri Nasıl Etkilenir?
Öğrencilerin Öğrenme Stillerine Göre Motivasyon ve Başarı Düzeyleri Nasıl Etkilenir?

Her öğrencinin kendine özgü öğrenme stilleri vardır. Peki, öğrenme stili nedir? Kaç çeşit öğrenme stili vardır?


Öğrenme stilinin pek çok tanımı yapılmıştır. Bu konuda çalışmalar yapan Rita Dunn öğrenme stilini; “Her bir öğrencinin yeni ve zor bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken ve hatırlarken farklı ve kendilerine özgü yollar kullanmasıdır.” şeklinde tanımlamıştır.

Bir diğer araştırmacı Gregorc ise öğrenme stilini, bir bireyin nasıl öğrendiğini ve bunu çevresine nasıl uyarladığını gösteren ayırt edici davranışlardan oluştuğunu belirtmiştir.

Öğrenme stillerinin görsel, işitsel ve kinestetik-dokunsal çeşitleri vardır. Öğrenciler bu stillerden sadece birine sahip olabildikleri gibi üç stile birden de sahip olabilmektedirler.

Görsel öğrenme stiline sahip olan bir öğrenci; gördüğünü hatırlar, metin ve çizimleri takip eder, insanları, eşyaları, resimleri gözlem yoluyla tanır ve kavrar.

İşitsel öğrenme stiline sahip olan bir öğrenci; işittiklerini hatırlar, sözel ifadeleri takip eder, dinleyerek ve konuşarak öğrenir.

Kinestetik-Dokunsal öğrenme stiline sahip olan bir öğrenci;yaşadıklarını ve dokunduklarını hatırlar, fiziksel etkinlikler içerisinde öğrenir, oynayabildiklerini, prova yapabildiklerini, dokunduklarını takip eder.

Öğrencilerimize bir şey öğretmeden önce onların öğrenme stillerini tespit etmeli, bu doğrultuda öğretim planlarını hazırlamalı ve uygulamalıyız.

Yapılan çalışmalar gösteriyor ki, öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stillerine uygun öğrenme ortamı düzenlemek ve bu yönde plan-program yapmak öğrencilerin hem motivasyonlarını artıracak hem de başarı düzeylerini olumlu yönde etkileyecektir.

Başarıyı artırmak elimizde. Klasik yöntemleri bir kenara bırakıp öğrencilerin bireysel öğrenme stillerini dikkate almalı ve benzer özelliklere sahip öğrencilere etkili öğretim yöntemi geliştirmeliyiz.  

 

Nazife Karagöz BOLAT

Fen Bilimleri Öğretmeni


  • Paylaş

Ortaokul 2347 0 23 Mayıs 2017, Salı

E-Bülten Üyeliği
Yorumunuzu Yazınız
Yorumlar

Şu an herhangi bir yorum yok. İlk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları