Okyanus Koleji - Kolej, Özel Okul, Ana okulu, ilkokul, ortaokul, Lise | Kodlama Eğitiminin Önemi ve Türkiye'de Kodlama
Kodlama Eğitiminin Önemi ve Türkiye'de Kodlama
Kodlama Eğitiminin Önemi ve Türkiye'de Kodlama

Kodlama Eğitimine Önem Vermeliyiz


Kodlama demek yazılım demek, yazılım demek algoritma demek, algoritma demek algoritmik düşünme demektir. Algoritmik düşünce kodlama dersi için en önemli konudur. Algoritmik düşünce planlı ve adım adım bir düşünme sistemidir. Böyle düşünmeye alışmış veya alıştırılmış beyinler kodlama eğitimi konusunda oldukça başarılı olurlar. Bir insan algoritmik düşünmeye başladığında gün içinde yapacaklarını planlayarak hayatını devam ettirir.

Kodlama eğitimi verilmeden önce algoritma eğitimi verilmelidir. Eğer kişi algoritma eğitimi almadan kodlama yapmaya kod yazmaya çalışıyorsa yazdığı kodlarda hata yapma olasılığı yüksektir. Kişi algoritma eğitimi sayesinde yazmak istediği kodu adım adım yazar ve hata yapma oranını en aza indirir. Bu yüzden eğitim çağındaki çocuklarımıza kodlama eğitimi ile birlikte algoritma eğitimi de verilmelidir. Algoritma eğitimi alan çocuklarımıza kod yazma kısmında işin sadece hangi kod bloğunun ne işe yaradığını ya da nerede kullanılacağını öğretmek yeterli olacaktır.

Yukarıda anlatılan koşullar sağlandığında kodlama eğitimi özellikle çocuklar için renkli görseller ile desteklenerek yapılırsa hem daha fazla ilgi çekecek hem de çocukların yaratıcılıklarını geliştirecektir. Yaratma, bir şeyler üretme, başarı duygusu çocuklara artı bir öz güven kazandıracak ve çocuklar hayatlarında derslerinde kendinden emin tavırlar sergileyecektir. Ayrıca aldığı kodlama eğitimi sayesinde derslerini ve günlük yaşamını planlamayı öğrenecektir. Tüm bu anlattıklarım doğrultusunda kodlama eğitiminin aslında Matematik, Türkçe gibi ana dersler kadar değerli ve önemli bir ders olduğu ortaya çıkmaktadır.

Ülkemizde özellikle bu yıl Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kodlama dersini müfredata koymak için bazı çalışmalar yapıldı ama ne yazik ki sonuca ulaşamadı.Yani sonuç olarak ülkemizde maalesef kodlama eğitimine bakış açısı yeterli düzeyde değildir. Bunun en büyük sebebi ülkemizde bilgisayar dersinin öncelikle aileler için külfet veya çocuklar için sadece oyun oynama dersi olarak algılanmasıdır. Ama yinede yıllar geçtikçe geç de olsa ülkemizde kodlama eğitimi özellikle özel okulların öncülüğünde hakettiği değeri görmeye başlamıştır.

Kodlama eğitimin hakettiği değeri görebilmesi için biz Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmenlerine büyük sorumluluklar düşmektedir. Öncelikle kodlama eğitimin aileler tarafından doğru ve iyi anlaşılmasını sağlamak, çocukların ona göre bu derse yönlendirilmesini sağlamaktır. Kodlama eğitimine önem veren aileler, yönlendirmiş olduğu çocuklarının başarılı ve öz güveni yüksek, yaratıcı üretici bireyler olduğunu, çocuklarının bir şeyler üretebildiğini gördüklerinde bu dersin önemini daha iyi anlayacaklardır ve kodlama eğitimi ülkemizde hakettiği değeri kazanacaktır. Tüm bu inanç ve temennilerimle kodlama eğitimin hakettiği değeri görmesi ve 25-30 milyon genç nüfusa sahip bu güzel ülkemizde binlerce kod yazarı görebileceğimiz günler yakındır. 

 

Cihan ÇİÇEK


  • Paylaş

Ortaokul 2561 0 12 Mayıs 2017, Cuma

E-Bülten Üyeliği
Yorumunuzu Yazınız
Yorumlar

Şu an herhangi bir yorum yok. İlk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları