Kimyayı Sevmek Sevdirmek!
Kimyayı Sevmek Sevdirmek!

Kimya dersi içerdiği konular itibariyle, maddelerin yapısını, özelliklerini, birbirleri ile olan etkileşimlerini inceler. Bu dersle bir anlamda, gözlemlerin formüle edilişi, analitik ve çok faktörlü düşünme ya da problem çözme yeteneği kazandırılmaya çalışılır.


          Kimya başlı başına bir bilim olmasına rağmen Matematik, Biyoloji ve Fizik dersleri ile de bağlantılıdır. Bu sebeple YGS’de çıkan bazı Kimya soruları, bu derslerin konularını da kapsamına alabilmektedir. Eğer bu derslerde (Matematik, Fizik ve Biyoloji) başarılı iseniz, Kimya dersinde de başarılı olmanız kuvvetle muhtemeldir. Özellikle Trigonometri, Denklem Kurma, Grafikler ve Türev gibi Matematiğe âit konuların, bağıntı veyâ formüllerin iyi öğrenilmesi Kimya dersine ait çalışmalarınızda işinizi çok daha kolaylaştıracaktır diye düşünüyoruz. Zaman zaman Kimya sorularında zorlanabilirsiniz. Bu patinaja düşmemek için en başta yapılması gereken şey; Kimya dersi ile bağlantılı terim, kavram, formül, ilke ve birimlerin anlam ve içeriklerini iyice öğrenmek ve özümsemektir. Lise 1. Sınıftan itibaren işlenen Kimya dersi konuları, bu anlamda ayrıntılara dikkat etmeyi gerektiren sorular ve konulardır. Diğer tüm sayısal derslerde olduğu gibi Kimya dersi sorularının doğru çözülebilmesi için, konuların iyi bilinmesi, birbirleri ile karıştırılmaması ve sorular okunurken vurgulamalara özellikle dikkat edilmesi gerekmektedir. Bunun için soru kiplerinde; “iki katına çıkarılırsa” , “aynı sıcaklıkta” , “eşit mollerde” , “sıcaklık iki katına çıkarılırsa”,.. gibi ayrıntılara çok ama çok dikkat edilmelidir.

          Öğrenciler arasında genellikle fen bilimleri derslerinde kimya dersi sevilen dersler arasında  ön plana çıkmaktadır. Özellikle sözel  zekaya sahip olan öğrencilerinde  isteyerek ve anlayarak bu dersi başarabildiğini görmekteyiz. Zeka  çeşitleri kişilerin ilgi alanını belirlemektedir,Ancak bir dersin sevilmesinde  öğretmen faktörünün rolü kesinlikle yadsınamaz.Hayatımızın öğrencilik yıllarında buna birçoğumuz  örnek verecektir.Öğrenciye  dokunmak,onun anlayabileceği örneklerle  açıklamak,öğrenilecek bir  formül varsa bunun ezberlenmesi değil çeşitli kodlamalarla veya çağrışımlarla kalıcı hale getirebilmektir. Çoğu öğrenci bu dersi sıkıcı bulur. Çünkü öğretmeni ona kavramları tam açıklamaz. Sadece örnek problemler ve alıştırmalarla konuyu anlattığını zanneder. kimya bu değildir! Kimyayı öğrenciye öyle anlatılmalı ki anlatılanların onun gözü önünde canlanmalı. Kimi zaman atomun içine girip elektronlarla beraber dönmeli, kimi zaman akışkanlar mekaniğinde viskoz sıvı olup akması gereken yere akmalı, kimi zaman sitrik asit olup mermerde iz bırakılmalı, kimi zaman grafit değil elmas olmanın sırrı aranmalı.

          Eğitim sisteminin devamlı değiştiği geliştiği bir ortam sıradanlığı klasikliği de mazide bırakmıştır. Merkeze öğrencinin alınmasıyla öğrenciye yaşayarak öğrenme yani bol bol deney yaparak onu aktif hale getirmek çok önemlidir. 
Bir çok etken ile kimya öğrencilere  kolaylıkla geçebilecek bir bilimdir.

Kimya Öğretmeni
  Tuğba AKYOL


  • Paylaş

Lise 296 0 01 Şubat 2018, Perşembe

E-Bülten Üyeliği
Yorumunuzu Yazınız
Yorumlar

Şu an herhangi bir yorum yok. İlk yorumu yapmak ister misiniz?

Arama

444 10 98