Okyanus Koleji - Kolej, Özel Okul, Ana okulu, ilkokul, ortaokul, Lise | Fen Bilimleri Dersinde Kavram Karikatürlerinin Kullanımı
Fen Bilimleri Dersinde Kavram Karikatürlerinin Kullanımı
Fen Bilimleri Dersinde Kavram Karikatürlerinin Kullanımı

Fen Bilimleri Dersinde Kavram Karikatürlerinin Kullanımı


Günümüzde geçerli olan fen öğretim programlarındaki amaç fen okuryazarı bireyler yetiştirmektir.Gelişen bilim ve teknoloji sadece söylenenleri yapan bireyler yerine, merak eden,araştıran,sorgulayan,eleştiren ve bilgiyi kullanan bireylere duyulan ihtiyacı gözler önüne sermektedir.Bu nitelikteki bireylerin yetişebilmesi de Fen Bilimleri dersi ile mümkün olmaktadır.

     Günlük hayatta sıkça karşılaştığımız sıradan olayları açıklamada fen bilimleri dersine ait kavramlara başvuruyoruz.Ancak bazı bilimsel kavramlar kendi anlamları dışında farklı anlamlarda kullanıldığında kavram yanılgılarının ortaya çıkmasına sebep olmaktadır.Öğrencilerde bu kavram yanılgılarının oluşmasında kavramların soyut olması,bilgilerin eksik ya da yanlış olması,öğrencilerin önyargılarının olması gibi etmenler etkili olmaktadır.Öğrencilerin bu yanlış düşüncelerinin veya kavram yanılgılarının tespit edilmesinde ve giderilmesinde kullanılan en önemli yöntemlerden biri kavram karikatürleridir.

     Kavram karikatürleri öğrencilerin doğru ve yanlış olarak verilen ifadelerden doğru olanı seçmesi ve seçtiği düşünceyi gerekçesiyle açıklamasına dayanan bir yöntemdir.

     Etkili bir öğretimin yapılabilmesi için öğrenciler mümkün oldukça derse aktif olarak katılmalı ve derse karşı ilgilerinin yüksek olması sağlanmalıdır. Kavram karikatürleri öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirerek kendi düşüncelerini sorgulamalarını sağlayıp konuya odaklanmalarını kolaylaştırır. Bu durum damotivasyonlarının yükselmesini ve derse karşı ilgilerinin artmasını sağlayacaktır.Aynı zamanda sınıf içinde etkileşimli bir ortam hazırlayacaktır.

     Bütün bu etkiler bize gösteriyor ki fen bilimleri dersinde öğrencilerin aktif olduğu yöntemlerin kullanılması etkili bir öğretimin gerçekleşmesinin ilk koşuludur.Derslerimizde bu tarz yöntemlere ne kadar çok yönelebilirsek öğrencilerimizin bir o kadar başarılı olacağını söylememiz mümkündür.

Arzu Mutlu
Fen Bilimleri Öğretmeni

 


  • Paylaş

Ortaokul 1605 0 06 Eylül 2017, Çarşamba

E-Bülten Üyeliği
Yorumunuzu Yazınız
Yorumlar

Şu an herhangi bir yorum yok. İlk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları