Okyanus Koleji - Kolej, Özel Okul, Ana okulu, ilkokul, ortaokul, Lise | Farklılaştırılmış Eğitimde Almanca
Farklılaştırılmış Eğitimde Almanca
Farklılaştırılmış Eğitimde Almanca

Farklılaştırılmış Öğretim Modelinin Önemi


Yapılan araştırmalar sonucunda her insanın beyninin birbirinden farklı olduğunu artık tamamen kanıksamış durumdayız. Nasıl ki her insan farklı şeyleri seviyor, farklı şeylerden hoşlanıyorsa öğrenme şekli de farklılık göstermektedir.

Farklılaştırılmış Öğretim modeli son yıllarda yabancı dil öğretiminde de yerini almıştır. İnsanları ‘’Öğrenme Profillerine‘’ ve ‘’Performans Seviyelerine‘’ ve ‘’İlgi Alanlarına‘’ göre ayırarak öğretme sürecine başlanılmaktadır. Bunun için önceden okul rehberlik biriminin öğrenciler ile belirli testler yapıp envanterleri belirlemesi gerekmektedir. Uygulanan testler oldukça basit ve kısa süren testlerdir. Öğrencileri öğrenme profillerine göre işitsel, görsel veya kinestetik olarak ayırmak ya da performans seviyelerine göre temel; temel altı ve ileri olarak belirlemek gerekmektedir ya da ilgi alanlarına göre ayırıp farklı çalışmalar yapmak gerekmektedir.

Örneğin; öğrenme profiline göre planlanmış bir derste öğrencilere die Tiere ( Hayvanlar ) konusu öğretmek istediğimizde öncelikle sınıfı üç farklı gruba ayırarak işe başlamalıyız:

1. Görsel

2.İşitsel

3.Kinestetik

1.Görsel: Daha önce slâyt yardımı ile almanca hayvanları öğretmiş olduğumuz öğrencilere görsel oldukları için hayvanın resmini gösterip hangi havan olduğunu sorarız öğrenme profiline göre görsel olan çocuk hayvanın fotoğrafını gördüğünde hangi hayvan olduğunu Almanca ismiyle söyler.

2.İşitsel: Daha önceden hayvanların isimlerini öğrenmiş olan çocuk işitsel öğrenme profiline sahip olduğu için bu çocuğa hangi hayvan olduğunu bizim söyleyip veya farklı şekilde dinlemesini sağlayarak çocuğun hangi hayvan olduğunu çizmesini isteriz. İşitsel çocuk duyduğu hayvanın hangi hayvan olduğunu çizer.

3.Kinestetik: Kinestetik grupta ise pandomim oyunundan yardım almamız gerekmektedir. Kinestetik öğrenme profiline sahip grubu ikişerli gruplara ayırmalıyız öncelikle. Bu iki çocuktan biri bir hayvanın taklidini yapıp diğeri de hangi hayvan olduğunu tahmin etmelidir.

Bütün bunlar yapılarak hem efektif bir ders işlemiş hem de öğrendiklerimizi pekiştirmiş hem de çocuklarımızın eğlenerek öğrenmesini sağlamış oluruz.

Bütün bunlardan ötürüdür ki farklılaştırılmış öğretim Almanca Öğretiminde de yerini almalıdır.

 

Eylem ZORLUSOY

Okyanus Kolejleri Almanca Öğretmeni

 


  • Paylaş

Lise 1865 0 28 Ekim 2016, Cuma

E-Bülten Üyeliği
Yorumunuzu Yazınız
Yorumlar

Şu an herhangi bir yorum yok. İlk yorumu yapmak ister misiniz?

BİLGİLERİNİZİ GİRİN
TEMMUZ AYINA ÖZEL
AVANTAJLI FİYATLAR İÇİN
SİZE DÖNELİM

Arama

444 10 98