Okyanus Koleji - Kolej, Özel Okul, Ana okulu, ilkokul, ortaokul, Lise | Dil Öğretiminde İletişimsel Yaklaşımın Yeri ve Önemi
Dil Öğretiminde İletişimsel Yaklaşımın Yeri ve Önemi
Dil Öğretiminde İletişimsel Yaklaşımın Yeri ve Önemi

Temelleri 1960’lı yıllarda Noam Chomsky tarafından atılan ve 1970’li yıllarda Michael Halliday tarafından geliştirilen “İletişimsel Yaklaşım” dilin gerçek anlamını karşı tarafa etkileşim yoluyla aktararak dil öğretimi fikrine dayanmaktadır.


Öğrenciler günlük hayata dair diyaloglarda yer aldıklarında, içgüdüsel olarak hedef dili nasıl kullanacaklarını öğrenirler. Bu sayede akranlarına kişisel tecrübelerini aktarırlar ve öğretmenler ise öğrencilerin her türlü durumda dil yeteneklerini geliştirmek amacıyla alışılagelinmiş dil bilgisi konularının dışında bir eğitim sağlamayı hedefler.

 

İletişimsel Yaklaşım’a göre dil eğitiminin temel amacı hedef dilde kendini ifade etme yeteneği kazandırmaktır. İletişimsel Yaklaşım’ı Dilbilgisine Dayalı Öğretim Metodu’ndan ayıran en büyük özellik budur. Bu yaklaşım dil öğrenimini sabit bir kaynak üzerinden gerçekleştirmeden sözlü iletişim yetkinliği kazandırmak üzerine kuruludur. Örneğin öğrencilere günlük hayatta karşılaşabilecekleri bankadan para çekme ya da bir kafede sipariş verme gibi durumlarda kendilerini kolayca ifade etme yeteneği kazandırmak esas amaçtır. İletişimsel Yaklaşım’da sınıf içi aktiviteler tüm seviyelerde anlamlı diyaloglar üzerine kurulu olup, bu sayede öğrencilerin dil becerileri ön plana çıkarılır. Bu nedenle dersler öğretmen merkezli değil öğrenci merkezlidir. Bu becerileri öğrencilere kazandırmak için sınıf içinde kullanılan başlıca etkinlikler şunlardır:

  1. Role-play (Canlandırma): Öğrencilerin sözel yetenekleri üzerine kuruludur ve farklı ortamlarda karşılaşabilecekleri durumlarda iletişim becerilerini geliştirmek amaçlıdır.
  2. Interviews (Anketler): Öğrencilerin birbirlerine ikili gruplar halinde karşılıklı sorular sorarak, hedef dilde kişilerarası iletişim yetkinliğini arttırmak amacıyla yapılan bir etkinliktir.
  3. OpinionSharing (Fikir Alışverişi): içeriğin ön planda olduğu bir etkinliktir ve öğrencilerin sevdikleri konular üzerinde konuşmaları sağlanarak dil becerilerinin geliştirilmesi hedeflenir.
  4. ScavengerHunt (Define Avı): Bu etkinlik öğrenciler arası etkileşimi arttırmayı hedefler. Öğrencilere üzerinde talimatlar ya da diğer öğrencilere sorulması beklenen sorular bulunan kağıtlar dağıtılır. Sonrasında öğrenciler sınıf içerisinde dolaşarak kağıtlarında bulunan soruların cevaplarını bulmak için birbirleriyle etkileşime geçerek dil becerilerini geliştirirler.

 

İngilizce Zümresi


  • Paylaş

Lise 276 0 14 Aralık 2018, Cuma

E-Bülten Üyeliği
Yorumunuzu Yazınız
Yorumlar

Şu an herhangi bir yorum yok. İlk yorumu yapmak ister misiniz?

BİLGİLERİNİZİ GİRİN
HAZİRAN AYINA ÖZEL
AVANTAJLI FİYATLAR İÇİN
SİZE DÖNELİM

Arama

444 10 98