Başarıya Giden Yol!
Başarıya Giden Yol!

Öğrenci başarısı; birtakım etmenlerin bir araya gelmeleri sonucunda yaşanabilecek bir durum. Şimdi başarının gelmesi için yapılması gerekenlere kısaca göz gezdirelim.


Gelişen teknoloji, beraberinde getirdiği yenilik ve kolaylıkların yanında, zorluklar ve sorunlar da getiriyor. İnsanlar, bir yandan teknolojinin sağladığı faydalardan yararlanırken, bir yandan da aynı teknolojinin zorluklarıyla mücadele etmek durumunda kalıyor.


Öğrenci başarısı için, sadece öğrenci sorumlu değildir. Bu başarı; öğrencinin, öğretmenin ve öğrenci velisinin birlikte hareket etmesiyle yakalanabilir. Öğretmen ne kadar uğraşırsa uğraşsın, öğrenci ve velisi destek vermezse başarı sağlanması mümkün değildir.



Bir Fransız atasözü; “Bir atı zorla suya götürebilirsiniz, fakat zorla su içiremezsiniz.” der. Bu söz; öğrencinin başarıda aslan payına sahip olduğu gerçeğine iyi bir örnektir. Motivasyon sağlanamadığında, öğrenciden herhangi bir başarı da beklenmemelidir. Öğrenci ilk önce; güdülenmelidir. Güdülenme nasıl yapılmalıdır? Öğrenci hedeften haberdar edilmeli, o dersin sonunda kazanacaklarını önceden bilmelidir. Böylelikle öğrencinin dersi dinlemek için bir nedeni, bir merakı, bir isteği olacak ve dersi tüm dikkatini vererek dinlemesi sağlanacaktır. Dersi dinleyen bir öğrenci, zaten başarıya giden yolda büyük bir adım atmış demektir.



Öğrencinin dersi dinlemesi ona büyük bir katkı sağlar. Fakat oldukça karmaşık bir süreç olan öğrenmede, etkili bir dinleme de tek başına yeterli değildir. Öğrencinin derse katılması da gerekmektedir. Zaten şu andaki eğitim sistemi, yapılandırmacı yaklaşımı benimsemiştir. Yapılandırmacı anlayış, dersin merkezinde öğretmenin değil, öğrencinin olmasını ister. Çünkü araştırmalara göre öğrenciler; okuduklarının %10’unu, işittiklerinin %20’sini, gördüklerinin %30’unu, görüp işittiklerinin %50’sini, söylediklerinin %70’ini, yapıp söylediklerinin ise %90’ını hatırlar. Bu da demek oluyor ki; öğrenci ne kadar konunun içerisine çekilirse, öğrenme o kadar etkili oluyor.




Velilerin de öğrenci başarısını artırmada önemli olduklarını söylemiştik. Veliler de, öğrencilerinin başarılarıyla doğrudan ilgilenmelidir. “Öğretmek, öğretmenin görevi” diye bir düşünceye kapılıp, öğrencilerine yeterli desteği vermeyen velilerin öğrencileri de, öğrenmenin temel öğelerinden biri olan veli desteğinden  mahrum olacaklardır.



Tüm bu anlatılan etmenler birleştiğinde, öğrencinin başarısı kaçınılmaz olarak artacaktır. Öğrenci-Öğretmen-Veli üçlüsünün birlikte göstereceği performans, yukarıda da anlatıldığı üzere başarının temel anahtarı olarak hayatımızdaki yerini alacaktır.



Ortaokul 103 0 26 Aralık 2017, Salı

E-Bülten Üyeliği
Yorumunuzu Yazınız
Yorumlar

Şu an herhangi bir yorum yok. İlk yorumu yapmak ister misiniz?

Arama

444 10 98