Sporun sağlıklı yaşamın bir parçası olduğunu, basketbol branşının farkındalıklarını, girişimci bir ruha sahip olmanın gerekliliklerini, takım ruhunu, iş birliği içinde hareket edilebilme becerisinin öğrenilmesinin hedeflendiği “Basketbol Kulüp” derslerimizde, temel teknik olarak top sürme, turnike, şut, hücum teknikleri, savunma teknikleri gösterilmektedir. Öğrenciler, kulüp çalışmalarında hem temel teknikleri öğrenmekte, hem de keyifli vakit geçirmektedirler. Ayrıca kulüpte yetenekli olan öğrencilerimiz, okul takımlarında da yer almaktadırlar.
Onbirer kişilik iki takım arasında oynanan, küre biçimindeki özel bir topun eller kullanılmadan ayak, kafa ve vücudun öteki kısımlarıyla vurularak rakip kaleye sokulmasına dayalı spor dalıdır. Futbol, günümüzün en çok sevilen sporu olarak kabul edilir. Bunda, özel bir vücut yapısına gereksinim duyulmamasının, çok kişiyle oynanmasının, seyir zevki vermesinin ve yüzyıldan fazla değişmeyen kurallarının etkisi vardır. Öte yandan insanın yaradılışından bu yana en çok ilgisini çeken oyun aracı “top”un, futbolu sevdiren önemli etkenlerden biri olduğu görülmektedir.
Voleybol altı kişiden kurulu iki takım arasında oynanır . Amaç, sahayı ikiye bölen filenin üzerinden topu karşı tarafın sahasına düşürerek puan kazanmaktır . Oyuncular sahada sabit yerlerde dururlar, üç kişi fileye yakın, üç kişi de savunma pozisyonunda geride durur. Bir takım topa arka arkaya en fazla üç kere vurabilir. Topa vücudun herhangi bir yeri ile vurmak serbesttir. Oyuncular saat yönünde olmak üzere sürekli değişerek oynarlar. Topu karşı tarafın sahasına düşüren takım puan kazanır. Maç 5 setten oluşur. 25 puana, en az iki farkla olmak üzere ilk ulaşan seti kazanır. Beşinci set 15 puan üzerinden oynanır. En az iki farklı sonuç burada da gereklidir. "Libero" defansif bir oyuncudur. Defansta istediği yerde oynayabilir. Ön tarafa geçemez, blok yapamaz, servis atamaz. Forması takım arkadaşlarından farklı renktedir. Takım koçları saha kenarından takımlarına direktifler vermekte serbesttir. Her sette altı değişiklik yapma hakkı vardır. Sadece ön alanda oynayan oyuncular bloğa çıkabilir. Blok, top fileyi geçmeden yapılmalıdır. Blok sayı olarak sayılamaz. Voleybol sahası 18 m x 9 m boyutlarındadır. Tam ortasından bir ağ ile ikiye bölünmüştür. Fileden 3 metre geriye olan kısım atak alanıdır.
Bir yüzme müsabakası, uluslararası standartlarda boyutu olan (50 metre, 8 kulvar) havuzlarda bedenin kulaç ve ayak hareketlerinden başka bir yardım almadan, her yarışmacının kendi kulvarında, serbest sırtüstü, kelebek ve kurbağa stillerinin her birinde veya dördü birden karışık olarak, 50 100, 200 400 800 1500 metrelerde bireysel veya ekip olarak yaptıkları yarışmaya denir.
Bir masanın iki tarafındaki sporcuların ellerindeki raketler yardımıyla küçük bir topu, masanın ortasında gerilmiş ağ üzerinden karşı tarafa atmaya çalıştıkları spor dalıdır.
Badminton, eski bir Fransız oyunundan türetilen bir çeşit raket sporu. Kortta sahada, mantar veya plastikten yapılmış topu raketle fileden aşırarak oynanır. Raket ince ve esnek olup, 100-125 gr ağırlığındadır. Uçucu olarak da bilinen badminton topunun ağırlığı 4,73-5,50 gram arasında olup üzerinde 14-16 kadar tüy bulunur. Erkekler için 15, bayanlar için 11 sayılık üç set üzerinden yapılan karşılaşma, bir veya iki kişilik takımlar arasında düzenlenir. Servis karşılayan taraf, topu saha dışına düşürdüğünde veya kendi yarı sahasında yere değmesine engel olamadığında karşı taraf sayı kazanır. Aksi durumlarda ise, voleybolda olduğu gibi sadece servis, taraf değiştirerek oyun devam eder. Badminton sahasının uzunluğu 13,40 m, genişliği ise tek kişilik takımlar için 5,20, ikili oyunlar için ise 6,10 m.dir. Saha ortasında yer alan filenin eni 76 cm olup, yüksekliği 1,55 metredir.
Ju estetik ve çeviklik, Do düşünce ve felsefe yolu anlamına gelir. Judo teknik anlamda ise, rakibe vurmadan ve saldırmadan rakibin gücünden ve bozulan dengesinden faydalanarak rakibi yere atmak suretiyle yapılan bir spordur. Okulumuzda yapılan judo dersleri çocukların anında karar verebilme yeteneğini ve kendisini savunma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Sözlükte Jimnastik "İnsanın beden ve ruh yeteneklerini geliştirmek amacıyla biyolojik olanaklar içerisinde uygulanan yöntemli ve düzenli alıştırmalar." şeklinde tanımlanmaktadır. Günümüzde “Ritmik, akrobatik, artistik ve aletli” Jimnastik olarak uygulanan bu spor, uygulamalarındaki farklılıklara rağmen, yukarıdaki tanımın kapsamında sporcular çok zor hareketleri kolaylıkla yaparak, izleyicileri büyülemektedir. Daha değişik bir yaklaşımla vücudun çeviklik, esneklik ve denetimine dayanan, aletli ve aletsiz olarak gösteri niteliğinde yapılan sistematik hareketler bütünü olarak “Jimnastik” tanımlanabilir.

Doğa sporları dersi aktif bir yaşam deneyimi sunmaktadır. Öğrencilerimiz doğa sporları kulüp derslerinde doğada yapıla bilen spor dallarında etkinlik ve eğitim deneyimlerini kazanmaktadırlar. Doğayı gözlemleme, keşfetme ve bütünleşme amacıyla eğitim faaliyetlerine devam etmektedirler.
Tenis, raketle iki kişi ya da iki kişilik iki takım arasında oynanan bir spordur. Oyuncular raketleri ile içi boş lastik topu ağ üzerinden rakibinin sahasına atmaya çalışırlar. Kurallar dahilinde en çok puanı alan oyuncu kazanır. İngiltere'de 1800'lerde oynanmaya başlayan oyun, öncelikle İngilizce konuşulan ülkelerde yayılmıştır. Tenis bugün bir olimpiyat sporu olup, her seviyeden, her yaştan ve her ülkeden oyuncusu bulunmaktadır. Tenis dikdörtgen düz bir yüzeyin üzerinde genellikle betonda, balçıkta veya çimin üzerinde oynanır. Bazen de toprak sahada oynandığı görülür. Kortların önemli uzunluk ölçünleri vardır ve her kort bu ölçülere göre yapılmak zorundadır.
•Dikkatin bir yöne odaklanmasını sağlar ve uzun süreli yoğunlaşma kazandırır.
•Amaçlı, plânlı, düzenli ve bilimsel çalışmayı öğretir.
•Sabretmeyi ve sabırla çalışmayı öğretir.
•Başarmak için ilk önce kendimizi aşmak gerektiğini öğretir.
•Sürekli mücadeleyi, pes etmemeyi ve hiç yılmama yetisini kişiye kazandırır.
•En büyük rakibin ve geçmesi gereken tek kişinin, kendisi olduğunu öğretir.
•Kişinin zihinsel düşüncesiyle, fiziki hareketlerini olumlu yönde eliştirebileceğini öğretir.
•Sürekli dik vaziyette ok atıldığı için, vücudun doğal postürünün kazanılmasını sağlar.
•Doğru nefes almayı sağlar, doğru nefes alırken daha fazla oksijenin beyne akın etmesiyle beynin verimli çalışmasına sebep olur.
•Vücuda uzun süreli dayanıklılık kazandırır.
•Omuz, sırt ve bacak kaslarını güçlendirir.
•Aynı anda birçok hareketi kontrol altında çalıştırabilmeyi öğrenirken, beyni daha fazla çalıştırıp sürekli zinde tutar.
•Zihinsel antrenmanların sonunda; hafıza, algılama, hissedebilme, hareketlerimizi kontrol altında yapabilme gibi birçok yetimizi çok fazla geliştirir.
•Kuvvete karşı vücudunu dengeli ve koordineli kullanmayı öğretir.
Ruhun bedenle birleştiği yol demek. Mantıklı düşünerek yaptığınız, uyumlu bir şekilde ortaya çıkan teknik demek. Doğu felsefesindeki birçok sanatın sonunda olan bir takıdır ‘do’ ve yol anlamına gelir. Akıl ve bedenle beraber yürünen yol. Saldırganın hızını ve tekniğini kullanarak, onu etkisiz hale getirmek, dengesini bozmak ve kilitleme teknikleri üzerine kurulmuş. Aikido durağan değil, akıcıdır, hareketleri daireseldir, gözede o yüzden hoş görünür; aynı bir ressamın elini kaldırmadan tabloyu yapması gibi bir sanattır.
FAYDALARI:
Eklemlerde Kireçlenme olmaz.
Kan dolaşımını hızlandırır.
Bel ağrılarını giderir.
Estetik ve esnek bir vücut formu sağlar.
Bedensel zamanlama yeteneğini geliştirir.
Bedenle beynin iletişim kurmasını sağlar.
Fotografik hafızayı güçlendirir.
Vücudun belirli bir bölgesini ön plana çıkarıp, geri kalanını ihmal etmez.