Sancaktepe Okyanus Koleji, Ortaokul | Haber | RESFEBE YARIŞMASI
RESFEBE YARIŞMASI RESFEBE YARIŞMASI
Fotoğraf Galerisini Aç
  • Paylaş
Ortaokul Matematik Zümresi olarak okulumuzda düzenlediğimiz RESFEBE YARIŞMASINI kahoot üzerinden interaktif olarak gerçekleştirdik.

Yarışmamızın kazananları Cahit Arf grubundan

  • 1. 5-A Sınıfından Buse Derin Bay
  • 2. 6-B Sınıfından Efser Baki
  • 3. 7-A Sınıfından Melek Babacan
  • 4. 7-C Sınıfından Kıvanç Özüt Olmuştur.

Yarışmayı kazanan öğrencilerimizi ve tüm katılımcılarımızı tebrik ederiz.

 

RESFEBE YARIŞMASI
Resfebe bir bulmacaya görsel ipuçları veren yaratıcı bir zeka oyunudur. bulmacayı çözmek için doğru cevaplara ulaşmak, resimleri anlamak ve deşifre etmek gerekir. Her bilmecenin bulmacası bir kategori, cevap kutuları ve bir dizi resim ipucundan oluşur.
RESFEBE’nin neden önemli olduğu ve öğrencilere hangi yeterlilikleri kazandırabileceğini beraber görelim.


1- Harfler, sayılar, renkler gibi kavramlara farklı açılardan bakmayı sağlar.
2- Planlı hareket etmeyi öğretir, planlı hareket etmenin önemini kavratır,
3- Doğru ve çabuk düşünebilmeyi ve karar verebilmeyi geliştirir,
4- Kendini ve yeteneklerini daha iyi tanımasını sağlar,
5- Belirli bir konuya odaklanma alışkanlığı kazandırır,
6- Merak duygusunu geliştirerek araştırmalar yapmaya yönlendirir,
7- Olaylara şüpheci yaklaşımı öğreterek ezberci zihniyetten uzaklaşmayı sağlar,
8- Düşünen, sorgulayan ve çözümleyen bireylerin yetişmesini sağlayarak etkin düşüncelerin
daha özgürce sunulabildiği bir ortam hazırlar,
9- Başarısızlıklar karşısında yılmamayı, başarı için sistemli ve disiplinli bir çalışmanın
gerektiğini gösterir,
10- Kuralları anlamayı, kurallara uymayı öğretir.

RESFEBE kelime, harf, sayı ve resimlerin harmanlanarak hazırlandığı ve üst düzey düşünmenin yanı sıra öğrencilere farklı bakış açısı kazandırdığı için oldukça önemlidir. Şimdi sizlere RESFEBE hazırlanırken bazı çok kullanılan ipuçlarından söz edeceğiz.
RESFEBE hazırlarken çocuğun yaş düzeyine uygun bütün kanallar kullanılabilir.
 

Bunlardan bazıları;

  • Harf ve sayılar kullanılabilir. (1= Bir, 2= iki. Örnek: 12m=BİRİKİM)
  • Bazı kelimeler için görseller ters çevrilebilir. (Örneğin: Ve hecesi için, «EV» görseli ters çevrilebilir.)
  • İnsan vücudunun bölümleri kullanılabilir. («KOL» hecesi için «İNSAN KOLU» görseli.)
  • Matematik sembolleri kullanılabilir. (Örnek; ∏=«Pİ» hecesi , - : Eksi, +: Artı gibi.)
  • Heceler görseller bölünerek oluşturulabilir. (Sanat kelimesi , Saat görseli ikiye bölünerek ortasına «N» harfi yazılarak elde edilebilir.)
  • Müzik ile ilgili görseller kullanılabilir. (Örneğin, «DO» hecesini oluşturmak için bir nota dizeğindeki «do» notası kullanılabilir.)
  • Hecelerin renklerinden, konumlarından, duruşlarından faydalanılabilir. (örneğin «Okyanus» kelimesi için, ok işareti ve yan yazılmış «US» hecesi kullanılabilir.)
  • Bazı görsellerden harf eksiltme ya da toplama yapabiliriz. (Örnek: «BAL» yazmak için, balık görselinden «-» işareti kullanılarak «IK» hecesi çıkarabiliriz.)
  • Bazı bilgisayar simgeleri kullanabiliriz. (@ = et, &=ve gibi.)
  • Bazı hecelerin içine farklı heceler yazılarak yeni bir kelime türetilebilir. (Örnek: «KON» hecesinin içine «Sİ» heceleri eklenerek Sİ’li KON kast edilerek «SİLİKON» yazılabilir.)

Haber
:
Kenan Çolak
Editör
:
Murat AKDEMİR
Fotoğraf
:
okyanus
Tarih
:
31 Mart 2022, Perşembe 15:11
Okunma
:
984 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :

Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları