Bahçeşehir / Esenkent Okyanus Koleji, İlkokul | Haber | Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-E Sınıfı Öğrencileri ‘’Pinpon Toplarıyla Kelime Oyunu’’ Etkinliğinde
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-E Sınıfı Öğrencileri ‘’Pinpon Toplarıyla Kelime Oyunu’’ Etkinliğinde Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-E Sınıfı Öğrencileri ‘’Pinpon Toplarıyla Kelime Oyunu’’ Etkinliğinde
Fotoğraf Galerisini Aç
  • Paylaş
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-E Sınıfı Öğrencileri ‘’Pinpon Toplarıyla Kelime Oyunu’’ adlı etkinliği yaptılar.

Öğretmen bu derste pinpon toplarıyla bir etkinlik yapacaklarını söyledi.Etkinlik için sesli ve sessiz harfleri söylemeleri istendi. Öğrencilerin harfleri söylemesiyle öğretmen pinpon toplarının üzerlerine harfler tek tek yazıldı ve toplar sesli ve sessiz harfler olarak iki ayrı kutuya konuldu.Öğrencilerden 3 tane sessiz, 2 tane sesli harf kutusunda pinpin topları çekmesi istendi. Çıkan harflerden sınıfta anlamlı kelimeler oluşturulması istendi.Bir ders saati boyunca etkinlik devam ettirildi.

Öğretmen derste yaptırdığı etkinliği öğrenciler için daha eğlenceli ve daha etkili bir öğrenme ortamı hazırladı.Özyürek ve Çavuş’un (2016) İlkokul Öğretmenlerinin Oyunu Öğretim Yöntemi Olarak Kullanma Durumlarının İncelenmesi makalesinden faydalanarak ders içerik süreci ile devam edildi.

 

Ozyurek ve Cavuş (2016, s.2163 )

Verilerin görüşme yoluyla elde edildiği çalışmada, katılımcı öğretmenler çocuklariçin en etkili öğretim yönteminin yaparak-yaşayarak öğrenme yöntemi olduğunu vebunu takiben oyun yönteminin olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenlerin oyunu etkin öğrenme yöntemleri arasında ilk sırada tutmadıkları görülmüştür. Bu bulgudan farklı olarak Öztemiz ve Önal (2013), ilkokul öğrencilerinin oyun tekniği ile okuma alışkanlığı kazanmasına yönelik öğretmen görüşlerini inceledikleri araştırmalarında oyun tekniğinin en temel öğrenme yöntemlerinden biri olduğunu ve okuma alışkanlığını kazandırmada da etkili olduğunu belirtmişlerdir.

Kaynakça

Özyürek, A., & Çavuş, Z. S. (2016). İlkokul öğretmenlerinin oyunu öğretim yöntemi olarak kullanma durumlarının incelenmesi. Kastamonu Education Journal, 24(5), 2157.


Haber
:
Nurhan Sözeyatanoğlu
Editör
:
Murat AKDEMİR
Fotoğraf
:
Sena Elmas
Tarih
:
07 Mart 2019, Perşembe 12:33
Okunma
:
950 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :

Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları