Ortaokul PDR Birimi "DEĞERLER EĞİTİMİNE" Değer Veriyor!
  • Paylaş
Ortaokul Rehberlik birimi "Değerler Eğitimi" çalışmaları tüm hızıyla devam etmekte.

‘Sevgi, Sorumluluk, Saygı, Hoşgörü ‐ duyarlılık,  Özgüven, Empati, Adil olma, Cesaret,  Nazik olmak, Dostluk, Yardımlaşma, Dayanışma, Temizlik, Doğruluk, dürüstlük, Aile birliğine önem verme, Bağımsız ve özgür düşünebilme, İyimserlik, Estetik duyguların geliştirilmesi, Misafirperverlik, Vatanseverlik, İyilik yapmak, Çalışkanlık, Paylaşımcı olmak, Şefkat - merhamet, Selamlaşma, Alçakgönüllülük, Kültürel mirasa sahip çıkma, Fedakârlık.’

Ortaokul PDR Ana Bölüm Başkanı Çiğdem Ağazade, ‘Değerlerinin farkında olan ve koruyan nesillerimiz olması için,  Okyanus Kolejleri Ortaokul Rehberlik Birimi olarak ‘Değerler Eğitimine çok önem vermekteyiz.  Her ay bir değerimizi çatı olarak kullanmaktayız. O ayın değeri ile ilgili pano görselleri hazırlıyor, ilgili blog yazıları uzman rehber öğretmenlerimiz tarafından hazırlanarak her ay blog sayfamızda yayınlanıyor ve son olarak öğrencilerimize o ayın değeri olan kavram rehberlik birimi tarafından rehberlik ders saatlerinde anlatım ve etkinlikler halinde işlenmektedir. MEB’in belirttiği amaçlar doğrultusunda yıllardır öğrencilerimize bir çok çalışmayla dokunuşlarda bulunuyoruz’ dedi.

Değerler Eğitiminin MEB tarafından belirtilen amaçları doğrultusunda ilerlenmektedir, bu amaçlar;

a. Öğrencilere, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsetme; Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’na ve demokrasinin ilkelerine, insan hakları, çocuk hakları ve uluslar arası sözleşmelere uygun olarak haklarını kullanma, başkalarının haklarına saygı duyma, görevini yapma ve sorumluluk yüklenebilen birey olma bilincini kazandırmak,

b. Öğrencilerin, millî ve evrensel kültür değerlerini tanımalarını, benimsemelerini, geliştirmelerini bu değerlere saygı duymalarını sağlamak,

c. Öğrencileri, kendilerine, ailelerine, topluma ve çevreye olumlu katkılar yapan, kendisi, ailesi ve çevresi ile barışık, başkalarıyla iyi ilişkiler kuran, iş birliği içinde çalışan, hoşgörülü ve paylaşmayı bilen, dürüst, erdemli, iyi ve mutlu vatandaşlar olarak yetiştirmek,

d. Öğrencilere bireysel ve toplumsal sorunları tanıma ve bu sorunlara çözüm yolları arama alışkanlığı kazandırmak,

e. Öğrencilere, toplumun bir üyesi olarak beden ve ruh sağlığının yanı sıra ailesinin ve toplumun sağlığını korumak için bilimsel süreçlere ve ahlakî değerlere uygun olarak karar verme alışkanlığını kazandırmak,

f. Öğrencilerin kendilerine güvenen, sistemli düşünebilen, girişimci, plânlı çalışma alışkanlığına ve eleştirel bakış açısına sahip, estetik duyguları ve yaratıcılıkları gelişmiş bireyler olmalarını sağlamak,

g. Öğrencilerin kendisine, ailesine ve topluma karşı sorumluluk duyabilen, üretken, ülkenin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda bulunabilecek yapıda bireyler olarak yetiştirilmesini sağlamak,

h.Öğrencilerin kişisel, toplumsal tüm kaynakları ve zamanlarını etkin, yerinde ve verimli kullanmalarını sağlamak,

ı. Öğrencilere temel insanî değer ve erdemleri kazandırma, değerlere karşı duyarlılık oluşturma ve onları davranışa dönüştürme konusunda yardımcı olmak,

i. Öğrencilere okuma zevk ve alışkanlığı kazandırmak,

j. Öğrencilere Türk dilini sevdirerek, dilimizdeki yozlaşmaların önüne geçilmesini sağlamak,

k.Her öğrencinin biricik ve tek olmasını, bu tek ve biriciklerin çoklar olabilmesini ve okullarımızı çoklar içinde özel olmayı sağlayan bir yaşam merkezi durumuna getirmeyi sağlamak,

l. Öğrencilerimizin millî, manevî ve evrensel değerleri hayata geçirmelerini sağlayarak toplumsal dayanışma ve bütünleşmeye katkı sağlamak,

m. Değerlerimizin gelecek nesillere aktarılmasındaki önemli görevi yerine getirerek artan ve değişen risk ve tehditlerden bireysel ve toplumsal korunmayı sağlamak olmaktadır.

 


Haber
:
Çiğdem AĞAZADE
Editör
:
Hüseyin ÜNSAL
Tarih
:
04 Ocak 2018, Perşembe 17:58
Okunma
:
616 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :

Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?

Arama

444 10 98