Okyanus Koleji - Kolej, Özel Okul, Ana okulu, ilkokul, ortaokul, Lise | Okyanus’ta Potansiyel Var!
Okyanus’ta Potansiyel Var!
  • Paylaş
Öğrencilerimizin heyecanla bekledikleri Bilimsel Araştırma ve Geliştirme Dersi Sunum Günleri 30 – 31 Mayıs 2019 tarihlerinde Okyanus Kolejleri Sergi Salonlarında gerçekleşecektir.

Okyanus Kolejleri Ortaokul Fen Bilimleri zümresi tarafından 6 ve 7. sınıflarda yürütülen Bilimsel Araştırma ve Geliştirme Dersi (BARGED), bilimin amacı olan doğal olgulara mantıksal ve sistematik açıklamalar geliştirip teoriler oluşturarak; ilke ve kavramları keşfetmeyi sağlayan bir fen okuryazarlığı dersidir.

 

BARGED dersi ile öğrenciler, dünyayı anlamak için araştırmalar yaparak ve bilimsel sürece doğrudan katılıp bilimsel bilginin nasıl geliştiğini anladılar. İnsanların istek ve ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik nesneleri, süreci ve sistemi tasarlayarak sistematik ve gelişime açık ürünler/projeler ürettiler. Üretilen ürünler/projeler ile bilim arasındaki bağlantıyı kurarak, diğer derslerle bilim arasındaki etkileşimi anlayıp okulda öğrendiği bilgileri yaşantısal hale getirerek dünya görüşü geliştirdiler. Öğrenciler mühendislik tasarım süreçlerini kullanarak keşfedip, oluşturup, test edip ve paylaşarak birer “fen okuryazarı” olma yolunda ilerlediler. BARGED dersinde öğrenciler kendilerinin oluşturdukları takımlarda takımın bir parçası olarak mücadeleyi ve iş birliğini öğrendiler. Öğrenciler Fen Bilimleri dersinde öğrendiklerini günlük hayatta mühendislik ve teknoloji ile birleştirip öğrenmelerini kalıcı hale getirerek Mühendislik ve Tasarım Becerilerini geliştirdiler. Oluşturdukları ürünleri sergi alanında paylaşarak iletişim becerilerini de geliştireceklerdir.

 

BARGED Dersinde Proje/Ürünü Oluşturma Sürecinde Neler Yaptılar?

Geri dönüşüm nedir? Hava ve su direnci ile nasıl bahşedebiliriz? Her maddeyi geri dönüştürebilir miyiz? Özgün bir ürün/proje tasarlayabilir miyiz? Isı yalıtımı nedir? Çevre sorunlarıyla nasıl baş edeceğiz? Isı yalıtımı için hangi malzemeleri kullanabiliriz? Çevre kirliliği nasıl oluştu?... Daha binlerce soru içinden düzeltmeye yardımcı olabilecek bir problem seçtiler. Belirledikleri problem ve konuyla ilgili çeşitli kaynaklardan yararlanarak derinlemesine araştırma yapıp bilgi edindiler.  Alternatif çözüm yolları üreterek, belirledikleri problemlere yeni çözüm yolları buldular. Buldukları bilgiler ışığında projelerinin/ürünlerinin amacını belirleyip, hipotez kurdular. Girişimci fen okuryazarları fikirlerini hayata geçirmek için çok çalıştılar. Hipotezlerini sınamak ve tahminlerinin doğru olup olmadığını anlamak için kontrollü bir deney tasarlayıp gözlem ve analizler yaptılar. Deneylerde elde ettikleri sonuçların kesinliğinden emin olmak için deneylerini birkaç sefer tekrarlayarak çalışmalarını geliştirdiler. Hayal güçlerini kullanarak ürün/projeyi oluşturdular. Yaptıkları analizler ile elde ettikleri sonuçları çalışma raporu hazırlayarak sunuma hazır hale getirdiler. Paylaşmak için poster hazırladılar. Şimdi siz değerli velilerimizin katılımıyla öğrencilerimizin hazırladıkları projelerini/ürünlerini paylaşmalarının tam zamanıdır!

 

Tüm Okyanus Kolejlerinin sergi salonlarında 30 Mayıs 2019 tarihinde gerçekleşecek olan ilk ürün sunum sergisinde öğrencilerimiz okuldaki arkadaşlarına, 31 Mayıs 2019 tarihinde gerçekleşecek olan ikinci ürün sunum sergisinde öğrencilerimiz bu kez siz değerli velilerimize hazırladıkları projelerini/ürünlerini sergileyecektir. Sizleri 31 Mayıs da BARGED günlerinde öğrencilerimizin proje/ürün sunumlarını dinlemeye davet ediyoruz.


Haber
:
Semih İNAN
Editör
:
Murat AKDEMİR
Tarih
:
15 Mayıs 2019, Çarşamba 17:27
Okunma
:
816 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :

Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları