LGS Sınav Soruları Değerlendirildi
  • Paylaş
Okyanus Koleji uzman öğretmen kadrosu Milli Eğitim Bakanlığı tarafından bugün gerçekleştirilen Ortaöğretim Kurumları Merkezi Sınavının sorularını değerlendirdi.

Okyanus Koleji uzman öğretmen kadrosu; " Merkezi sınav soruları genel anlamda değerlendirildiğinde sınavın ölçmeye yönelik değil, seçmeye yönelik sorulardan oluştuğu görülüyor. Sorular öğrencilerin bilgiyi kullanmasını, bilgiden bilgi üretmesini ve disiplinler arası ilişkilendirme yapmasını gerektiriyor. Kısaca bu sorular ezberleyen öğrencilerin çözeceği sorular değil. Olması gerekende bu idi. Çocuklarımızı okumaya, okuduğunu anlamaya ve çıkarım yapmaya alıştırmak istiyorsak ki bu şarttır, sınavında bu yönde hazırlandığı görülüyor" dediler.

TÜRKÇE

  • Sınavın genel bir değerlendirilmesi yapıldığında soruların orta düzey olduğu, çelişkili olmadığı, cevapların da açık olduğu gözlenmiştir. Sınava düzenli çalışan, okuma alışkanlığı olan, dikkatli okuyan her öğrencinin zorlanmadan yapabileceği sorular sorulmuştur.
  • Paragraf sorularında sadece okuduğunu anlama değil dil bilgisi konularının da sorulması paragrafın öneminin bir kat daha atmasına sebep oldu. Daha önce birbirine bağlı sorularda iki ya da üç soruyu anlama ve yorumlama sorarken şimdi 8. sınıf müfredatında olan dil bilgisi konuları paragrafın içinden sorulmuştur.
  • Yayınlanan örnek sorularda da olduğu gibi iki uzun paragrafa toplamda yedi soru bağlanmıştır. Bu sorular da beklediğimiz gibi hem paragrafı anlama ve yorumlama soruları hem de fiilimsi, cümle türleri gibi dil bilgisi soruları da bu paragraflarla sorulmuştur.
  • Geçen yıllara nazaran aynı soru içerisinde birden çok konu hakkında bilgi ölçülmeye çalışılarak kazanım yelpazesinin geniş tutulduğu görülmektedir.
  • Dil bilgisi sorularında cevabın net olduğu sorular sorulmuş, dolayısıyla kolay olmuştur.
  • Mantık soruları ile “düşünme becerileri” kavramının önemi artmıştır.
     

MATEMATİK

  • Sınav zorluk derecesi yüksek sorulardan oluşmuştur.
  • Soruların uzun olması aynı zamanda zaman sıkıntısı yaşanmasına sebep olmuştur.
  • Beklenildiği gibi PISA ve ABİDE tarzı sorulara da yer verilmiştir.
  • Sorular sadece bilgiyi ölçmek amaçlı değil okuduğunu anlamak ver zamanı doğru kullanabilmek üzerine hazırlanmıştır.
  • Bu sınavda matematik ayırt edici ders olacaktır.
     

FEN BİLİMLERİ

  • Sorular önceki sınavlardaki sorulardan daha zor ve eleyici nitelikteydi.
  • Soruların tamamı 8. sınıf müfredatımızda var olan kazanımlardan olup fen okuryazarlığını sorgulayan özellikteydi.
  • Sorular öğrencinin bilgi düzeyini ölçmekten ziyade okuduğunu anlama, bilgiyi yorumlama, deney, tablo ve grafiklerden çıkarımda bulunma üzerine kurgulanmıştır.
  • Öğrencilerin bilimsel süreç ve yaşam becerilerini ölçmeyi amaçlayan sorulara yer verilmiştir.
  • Sorular günlük hayatla ilişkilendirilerek hazırlanmış olup ezberleyen değil analitik düşünme becerisini sahip öğrencileri seçmeye çalışmıştır.
  • Beklenildiği gibi PISA ve ABİDE tarzı sorulara da yer verilmiştir.
  • Bu sınavda fen bilimleri ayırt edici derslerden olacaktır.

 

T.C.İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK

  • Sorular genel olarak incelendiğinde 8’inci sınıf müfredatına uygun olduğu görülmüştür.
  • Sorular beklenildiği gibi okuduğunu anlama ve yorumlama gücünü kullanabilen öğrencilerin çözebileceği niteliktedir. Konulara iyi hazırlanan, kavramları bilen, düzenli çalışan ve en önemlisi okuma alışkanlığı olan her öğrencinin yapacağı sorular olduğunu açıkça söyleyebiliriz.
  • Sorular, ayırt edici düzeyde yoruma dayalı olmakla birlikte öğrencilerin bilgilerini kullanma becerilerini de ölçüyor.
  • Sınavın geneli incelendiğinde direkt ölçen sorulara değil bilgiyi yorum yoluyla ölçen sorulara yer verilmiş.
  • Tarihsel olayların yorumlanması önem kazanmıştır.
  • Sorularda kavram bilgisi ve yorum yeteneği sorgulamaya çalışılmış.
  • Geçen yıllara nazaran aynı soru içerisinde birden çok konu hakkında bilgi ölçülmeye çalışılarak kazanım yelpazesinin geniş tutulduğu görülmektedir.
  • Sorularda kavramlara yine önem verilmiş. Özellikle ekonomik, sosyal, milli, teslimiyetçi, uzlaşmacı, egemenlik, bağımsızlık gibi kavramlar yine seçeneklerde yer aldığı görülmektedir.
     

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

  • Sınav soruları 8. sınıf kazanımlarını ölçer nitelikteydi.
  • Genel olarak her konudan soru sorulmaya çalışılmıştır.
  • Bazı sorularda örnek olaylar anlatılarak buradan kazanımlar buldurulmaya çalışılmıştır.
  • Soruların zorluk dereceleri düşük seviyede olup tüm öğrencilerin yapabileceği düzeydedir.
  • Sorularda çelişkiye yer verilmeyerek cevaplar genellikle açık bir şekilde verilmiştir.
  • Öğrencilerin sadece şıkları okuyarak çözebilecekleri sorular mevcuttur.
  • Bilgi sorularına çok az yer verilmiş, soruların ekseriyeti yoruma dayalıdır.
  • Sorularda öncüllere ve paragraflara yer verilerek paragrafın yorumlanması ve cevaba ulaşılması istenmektedir.
     

İNGİLİZCE

  • Geçmiş yıllarda öğrencilere sorular Türkçe soru kökü ile sorulmaktaydı. Bu sınavda İngilizce soru kökü ile sorulmuş olduğunu görmekteyiz.
  • TEOG sisteminde öğrencilerin görsele baktığı zaman direkt cevabı bulabilecekleri sorular sorulurken yeni sınav sisteminde soruların görseli metinle / kelimeyle birlikte yorumlayarak cevabı buldurmaya yönelik sorular sorulduğunu görmekteyiz.
  • Soru kökü doğru anlaşılmadan cevaplanamayacak ya da vakit kaybı yaşatabilecek sorular sorulmuştur. Yani sadece görsele bakarak ya da tek bir kelime bilerek değil de soru kökünü de anlayarak soruları çözmek gerekmektedir. Örneğin bir soruda, kökte “last step” kelime grubu kullanılmıştır ve kelime grubunun anlamını bilmeyen öğrenci soruyu doğru cevaplayamayacaktır.
  • Paragraf sorularında çeldiricilerin bulunduğu sorular sorulmuştur. Öğrencilerin zaman zarflarına dikkat ederek eleyeceği ve çıkarım yapmaları gereken sorulardır.
  • Eğer sorular dikkatli okunup yorumlanmazsa rahatlıkla çeldiricilere takılıp yanlış yapılabilir. Öğrencinin özellikle bazı sorularda ezberden çok okuduğunu anlayabiliyor olmasına dikkat edilmiştir.
  • Genel olarak sorular kolay gibi görünse de şıklar çeldirici olarak yer almaktadır.Örneğin bir 'even' kelimesi bile sınavda 2 sorunun akıbetini değiştirmektedir.

 

Sözel Bölüm Sorularının Çözümlerine Ulaşmak İçin Tıklayınız.

Sayısal Bölüm Sorularının Çözümlerine Ulaşmak İçin Tıklayınız.

LGS Puanınızı Hesaplayın


Haber
:
İbrahim Aslan
Editör
:
İbrahim Aslan
Tarih
:
02 Haziran 2018, Cumartesi 17:19
Okunma
:
5.369 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :
Numan İSMAİLOĞLU / 07 Haziran 2018, Perşembe 10:42
Değerlendirmelerinizi paylaşmışsınız , güzel .Birde öğrencilerinizin kaçı kaç soru yapmış vakti geldiğinde onları da paylaşmanızı dört gözle bekliyor olacağım.
FORMU DOLDURUN, KONTENJAN BİLGİSİ E-POSTA ADRESİNİZE HEMEN GELSİN VE AĞUSTOS AYINA ÖZEL AVANTAJLI FİYATLAR İÇİN
SİZE DÖNELİM

Arama

444 10 98