Ortaokul P-wise eğitim sisteminin en önemli amaçlarından biri öğrencilerin iyi bir fen okuryazarı olarak yetiştirilmesidir. Bu amaç Fen Bilimleri dersinin de temelini oluşturmaktadır. İyi bir fen okuryazarı olan bireyler doğayı ve doğal olayları anlama noktasında daha başarılıdırlar.
Bilimsel süreç becerileri bilim insanlarının bilgiye ulaşmada ve bilgiyi işlemede kullandıkları yol ve yöntemlerdir. Bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi öğrencilere problem çözme, eleştirel düşünme, karar verme, cevaplar bulma ve meraklarını giderme olanağı verir. Araştırma becerileri öğrencilerin sadece fen hakkındaki birtakım bilgileri öğrenmelerini sağlamaz, aynı zamanda bu becerilerin öğrenilmesi onların mantıklı düşünmelerine, makul sorular sorup cevap aramalarına ve günlük hayatta karşılaştıkları problemleri çözmelerine yardımcı olur.
Okyanus Kolejleri Fen Bilimleri zümresi olarak uyguladığımız P-wise Eğitim sistemi gereği yaptığımız Laboratuvar Uygulama Sınavları (LUS) ile Fen Bilimleri dersinde öğrencilere aktarılan bilimsel sürecin basamakları ile ilgili teorik bilgilerin öğrenilme sürecini değerlendirmiş olacağız. Değerlendirme sonucunda öğrencilerimiz Okyanus Pusulam üzerinden LUS raporlarını inceleyebilecekler, süreçte öğretmenlerimiz tarafından yapılacak yönlendirmelerle bilimsel süreç performanslarını geliştirerek iyi bir fen okuryazarı niteliği kazanacaklardır.
Haber | Semih İNAN | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Tarih | 03 Aralık 2021, Cuma 14:25 | |
Okunma | 972 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?