Upgrade, öğrencilerin günlük yaşamda karşılaşacakları zorlukların üstesinden gelmek için bilgi ve becerilerini kullanma yeteneklerine odaklanmaktadır. Geleneksel başarı testlerinden farklı olan bu bakış açısı, öğrencilerin okulda ne öğrendiğinden çok öğrendikleri ile neler yapabildikleri üzerinde yoğunlaşmaktadır.
Bu noktada bu amaçlara ulaşıp ulaşamadığımızı ölçmek için Upgrade-2 uygulayacağız.Upgrade-1 ile karşılaştırma yaparak öğrencilerin becerileri ve gelişimleri arasındaki ilişkiyi değerlendirmiş olacağız.
Amacı
Temel amacı, öğrencilerin Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri alanlarında okulda öğrendikleri bilgi ve becerileri günlük yaşamda kullanma becerisini ölçmektir. Ayrıca öğrencilerimizi daha iyi tanımak; onların öğrenme isteklerini, derslerdeki performanslarını ve öğrenme ortamları ile ilgili tercihlerini daha açık bir biçimde ortaya koymaktır.
Hedef
Öğrencilerin sadece öğrendiklerini ne kadar hatırlayabildiklerinin değil, öğrendiklerini okulda ve okul dışı yaşamlarında kullanabilme yeterliklerinin; karşılaşacakları yeni durumları anlamak, sorunları çözmek, farklı stratejiler oluşturmak, bilmedikleri konularda tahminde bulunmak ve muhakeme yapabilmek için bilgi ve becerilerinden ne ölçüde yararlanabildiklerinin belirlenmesi hedeflenmiştir.
2-3-4.Sınıf Upgrade-2 Uygulama Tarihleri |
||||
Soru |
Türkçe |
Fen Bilimler |
Hayat Bilgisi |
Matematik |
2.Sınıf |
07 Mayıs |
08 Mayıs Salı |
||
3.Sınıf |
07 Mayıs Pazartesi |
08 Mayıs Salı |
||
4.Sınıf |
14 Mayıs Pazartesi |
15 Mayıs Salı |
ÜZ 2-3-4.Sınıf Upgrade-2 Uygulama Tarihleri |
||||
Soru |
Türkçe |
Fen Bilimler |
Hayat Bilgisi |
Matematik |
ÜZ 2.Sınıf |
17 Mayıs |
18 Mayıs Cuma |
||
ÜZ 3.Sınıf |
17 Mayıs Perşembe |
18 Mayıs Cuma |
||
ÜZ 4.Sınıf |
17 Mayıs Perşembe |
18 Mayıs Cuma |
Soru Düzeyleri
Öğrencilerden beklenen istendik davranışlar ve beceriler baz alınarak, yenilenmiş bloom taksonomisine göre 6 bilişsel alan düzeyinden açık uçlu sorular sorulacaktır.
Upgrade Soruların Basamakları ve Sayıları
|
||||
Soruların Basamakları / Soru Sayıları
|
Türkçe
|
Matematik
|
Hayat Bilgisi/ Sosyal Bilgiler
|
Fen Bilimleri
|
Hatırlamak
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Anlamak
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Uygulama
|
3
|
3
|
3
|
3
|
Analiz
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Değerlendirme
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Sentez
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Toplam
|
10 Soru
|
10 Soru
|
10 Soru
|
10 Soru
|
Değerlendirme
Değerlendirme yapılırken öğrenciye ait cevap kağıdı, hazırlanan puanlama anahtarı kullanarak okunur. Tam puan, kısmi puan ve puan yok şeklindepuanlamanın hangi ölçütlere göre yapılacağı cevap anahtarında belirtilmiştir. Yani öğretmenin öznel değerlendirmesine yer verilmeyecek, tamamıyla objektif değerlendirilecektir.
Eğitim-öğretim programlarının geliştirilmesinde karşılaşılan eksiklerin, geliştirilmesi gereken kısımların, beceri alanındaki başarılarının ve yeterlilik düzeylerinin detaylı olarak gösterildiği raporlar Ölçme Değerlendirme tarafından hazırlanarak paylaşılır.
Haber | Fatih Özbey | |
Editör | İbrahim Aslan | |
Tarih | 25 Nisan 2018, Çarşamba 16:28 | |
Okunma | 2.256 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?